Gå til innhold

Suber???

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en magnat bull power 300 12" i original kasse... Men det er jo egentlig ikke nok. Så er spørsmålet: kan jeg kjøre to 12" på denne forsterkeren?

Magnat excite 560

4x70 watt - 4 ohm -

2x170 watt - 4 ohm

4x90 watt - 2 ohm

(RMS)

Og hva slags suber bør jeg velge, hvis det ikke skal koste ALTFOR mye???

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok si at du har for liten forsterker, om du vil kjøre to sub'er... Men det som er viktig å gjøre, om du absolut skal ha 2stk, er å passe på at de passer sammen med forsterkeren, sånn effektmessig.

Siden forsterkeren din gir 2x170watt RMS, bør du gå for elementer i den klassen. F.eks Rockford Fosgate RFZ3412.

Eller så bør du gå for et 2x4ohm's element på ca 350watt. Tips: Rockford Fosgate RFP4212.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by laban

legger du ut en del lapper, kan du få deg et beist av en basser,

jeg anbefaler en 15" GZ engenering på 2500w

detter er en dobbelspoler som trenger rundt 1500-2000w i driv kraft.

15" bygges i ei 37L portet kasse og skal kunne spille opp i 150 dB

Hva er poenget med dette???

Han har ikke forsterker som er i nærheten av å klare noe sånt... Ender bare med stor skuffelse og ødelagt forsterker og/eller sub.

Du kan ikke bare anbefale i hytt og pine, om du ikke vet hva du driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke vær rik for å skaffe slikt, jeg solgte mitt komplette anlegg til 15 000,-

det var 4 forsterkere basser kondensator lys og div annet utstyr

no real horse power, just turbo shit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

ville nok godt for en større forsterker uansett. den kommer til å herpe subbene. den er ment for frontsett og hattehylle høytalere

Jeg kjenner ikke så godt til forsterkeren og subwooferne som nevnes, men må si meg litt uenig her. En 4 kanals forsterker brokoplet til 2x170W burde fint kunne drive 2 stk 12" dersom de ikke er spesielt tungdrevne og hvis forsterker-effekten på 170W er reell. Hadde selv en Alpine MRV 100 på 2x100W stereokoplet til 2 stk. 12" på 300/600W og det spilte veldig bra og subbene fikk nok effekt (test-papiret på denne amp'en sa at den ytet 2x165W, så vi er i samme område som din forsterker skulle jeg tro...)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må stille 3 spørsmål:

1) Hvordan musikk er et sånt treigt og effektkrevende beist av en subwoofer egnet til å spille unntatt Techmaster bass-cd'er??

2) Hvor mye skal det veie og koste og få dempet ristelyder og få nok effekt til denne installasjonen?

3) Hvor kult er det å ha spl anlegg opp til taket i en bruksbil som forhåpentligvis skal se litt fin ut?

:)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider