Gå til innhold

audi coupe uten lambdasonde noe ulemper?

Ranger emnet


hansa34

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en audi coupe 80 med 2,3 10v å ng motor..

jeg kjøpte bilen med knekt lambdasonde det følgte med ny fra biltema men lurer om det er noe vits å ha den på igjen eller om det går på ett fast blandingsforhold uten??..

vil den bruke mer bensin?.

den er starter med en gang når den står ute i kulden nå..

men når jeg fiksete den opp igjen så sto den i varmen å da var den veldig tung startet kan lambdasonden være feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, høyere bensinforbruk og større utslipp.

Bilen vil ofte gå dårligere siden motoren er beregnet til å være avhengig av denne sensoren.

Sikker på at du har fått med riktig lambda?

Trodde ikke at biltema hadde lamba til denne motoren...

 

når jeg kjøpte bilen så følgte det med en lambda fra biltem å den skulle vist nok være riktig etter det han jeg kjøpte bil av sa..

men stemmer dette??

fungerer ikke den lambda på 2,3 e ng motorer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den har riktig antall tråder, så passer den helt sikkert. Stort sett alle gamle lambdaer er vanlige zirkoniaelementer. Lambdaer med 1 og 3 tråder bruker eksosen som jord, mens 2 og 4-tråds har dedikert jord. 1 og 2-tråds har ikke forvarming, mens 3 og 4 har det.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NG-motoren har treleders lambda. To til varemelement (hvit) og en ut til motorstyringen (svart). Derfor, har din nye lambda tre ledere så sett den på og prøv. Min erfaring er at lambdaer fra Biltema er dårlige.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NG-motoren har treleders lambda. To til varemelement (hvit) og en ut til motorstyringen (svart). Derfor, har din nye lambda tre ledere så sett den på og prøv. Min erfaring er at lambdaer fra Biltema er dårlige.

 

men hvordan mærker jeg atte lambdaen er defekt??. vis den eks skulle slutte å virke etter noen uker er det noen spes ting som kan komme opp som feil da?

 

er det noen som veit hvor jeg kan få taki muttern til lambdaen?..

for må ha mutter som jeg får sveis på for har bygd opp eksosanlegget uten kattalystator...

Endret av hansa34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan mærker jeg atte lambdaen er defekt??. vis den eks skulle slutte å virke etter noen uker er det noen spes ting som kan komme opp som feil da?

 

er det noen som veit hvor jeg kan få taki muttern til lambdaen?..

for må ha mutter som jeg får sveis på for har bygd opp eksosanlegget uten kattalystator...

 

kast den lambdasensoren fra biltema, kjøpte en slik selv til min gamle bil en ford, utslippet på bilen økte fra 0.65 til 0.9 med den fra biltema, så jeg dro på skroten og henta meg en brukt der og når jeg festet på denne så kom utslippen ned i 0.1. så de fra biltema er ikke brukenes til noe så lenge det er flere ledninger enn 1 på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan mærker jeg atte lambdaen er defekt??. vis den eks skulle slutte å virke etter noen uker er det noen spes ting som kan komme opp som feil da?

 

er det noen som veit hvor jeg kan få taki muttern til lambdaen?..

for må ha mutter som jeg får sveis på for har bygd opp eksosanlegget uten kattalystator...

 

Hvis lambdaen er deffekt vil bilen gå dårlig/fuske.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min den er det jo ikke noe lambda på men den fusker ikke i det hele tatt den bare er tung starte når det er varmt luft..

 

...og hadde du hatt fungerende lambda hadde den ikke vært tung å starte.....

Rart at han ikke går dårligere, de fleste motorer med orginalmontert lambda gjør det da forbrenningen ikke blir like optimal.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår