Gå til innhold

Sentral låsen virker ikke

Ranger emnet

Micromidas

Anbefalte innlegg

Det sitter en pumpe inni døra under låsen .Som er til sentral låsen .Hvor går ledningen til denne hen .Er den innom en sikring .Grunnen til at jeg spør er at ,når jeg låser døren til høyre så virker sentral låsen .Men når jeg låser venstredøra så er det ingen av de andre dørene som låser seg .dukenukem

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt var vel at sentrallåsen ikke reagerte fra førerdør, men derimot fint fra passasjerdør???

Med andre ord så må det være at giveren i førerdøra ikke sender signal til pumpa.

Enkelt forklart: Giver i døra skal sende signal til ei pumpe som sitter under baksetet, eller i baggasjerom. Ettersom hvilken vei signalet går (+ og - bytter plass) så vil denne pumpa lage vakuum eller trykk, som så igjen går gjennom slanger ut til alle dørene.

Så lenge sentrallåsen virker fint fra passasjerdør, så vil jeg tørre å påstå at pumpa virker fint, og at alle slanger er som de skal. Derimot så får du åpenbart ikke sendt det nødvendige signal fra førerdøra, sannsynligvis grunnet ledningsbrudd mellom dør og A-stolpe, eventuelt defekt giver. Jeg husker dessverre ikke hvor denne giveren sitter hen nå, men den kan godt finne på å sitte på/i låsekassa.

Men jeg ville begynt med å se etter ledningsbrudd inne i den gummimuffa. Førerdøra har vel vært åpnet og lukket en del ganger oppigjennom åra....

Endret av Schnellfahrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over hva du kalte a stolpen

A stolpe er fremst, der sitter fremdørene festet.

B stolpe er nummer to, og der sitter som oftest bakdørene festet.

C stolpe er nummer tre, og er bakre bæring i karosseriet, som oftest der taket kommer ned og møter resten av bilen.

Jeg var dessverre så frekk at jeg forventet dette var noe alle visste!

Den svarte boksen din kan være så mangt! Kan det eventuelt være en ettermontert alarm?

Legg ut ett bilde av den, så er det litt lettere for folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider