opeldigger Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 hei. jeg har en opel omega a, 88 mod. jeg vil gjerne ha noen tips om hvordan jeg kan f[ noen ekstra hester i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Du må nesten fortelle hvilken motor som står i bilen din, er litt forskjell fra 1.8 gasser til C30NE Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeldigger Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Du må nesten fortelle hvilken motor som står i bilen din, er litt forskjell fra 1.8 gasser til C30NE det er en C20NE. håper det hjalp litt mer å svare meg nå:) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Hvor mye penger vil du legge i det da? Du kan bygge ganske rimelig turbomotor og få høvelig med effekt ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Som du vet er det jo noen som allerede har gjort dette på dokka;) Med mer eller mindre hell:P Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 15 k så du vel en god turbo sats til motor. rundt 200hk Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeldigger Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 jeg kan vel legge i ca 30tusen eller noe. har sett turbokit til bilen for 14tusen s[ vurderer det. men er det noen som veit om 3000 drivverk til salgs og om det passer på c20ne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeldigger Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 c20ne er genial til turbo. får kjøpt grenrør od dyser osv til disse veit du om no bra sider som jeg kan kikke litt og finne no turbokit og forskjellig eller?:) har sett etter det hos JMA performance og der er det jo vertfall turbokit til bilen som gir ca200hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 JMA er vel å satse på om du skal mate turbo på denne motoren. For 15k får du nesten alt du trenger, nytt. Men har du 30k ville jeg kanskje heller kjøpt meg en 3000, evt. bygd om til 3000. Forresten, iom. at bilen din er såpass gammel, så er det håp for deg å få den godkjent med turbo om jeg ikke tar fullstendig feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Har ikke noe å si om det er 88 eller 95.. er i 96 regelendringen er. så en 1996 omega må betale hk avgift per trimm, en 95 trenger ikke:P Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Var ikke det jeg tenkte på. Etter et visst år kom avgassene på banen, med katalysator og greier. Skal man da godkjenne Omega med turbo kreves det avgasstest, og det er ikke snakk om en enkel test på verksted, her snakker vi laboratiumtest. Og det koster! Jeg har selv snakket med biltilsynet om turbo på min 93 Omega, men det er veldig vanskelig å få til. Jeg dro frem Lotus Omega som eksempel, men det hjelp ikke. Skal man godkjenne Omega med turbo bør man dessverre satse på pre-katalysator. Dessuten er det vel 10år den regelen du tenker på. Ikke årstall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Nei HK avgift går på årstall. gratis omreg mellom personbil og varebil er 10 år. Men om du bygger en turbo omega.. du kan sette i en lotus omega motor og bygge den om til godkjent med lotus bremsene og alt sånn... det skal gå bra. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Har ikke noe å si om det er 88 eller 95.. er i 96 regelendringen er. så en 1996 omega må betale hk avgift per trimm, en 95 trenger ikke:P bullshit Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeldigger Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 JMA er vel å satse på om du skal mate turbo på denne motoren. For 15k får du nesten alt du trenger, nytt. Men har du 30k ville jeg kanskje heller kjøpt meg en 3000, evt. bygd om til 3000. Forresten, iom. at bilen din er såpass gammel, så er det håp for deg å få den godkjent med turbo om jeg ikke tar fullstendig feil. ja, det blir nok handling hos JMA, for vil helst ha det billigste. og hvis det blir bygd ordentlig s[ holder det sikkert like bra som 3000motor.. nesten vertfall.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Synes du må komme med noen bilder av hvordan bilen ble ;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg