Gå til innhold

Bilen min fusker og bruker mye bensin!!

Ranger emnet

polopower

Anbefalte innlegg

Jeg har en polo 1,4l benin 2006 modell..

Den fusker og bruker mye bensin. Jeg har lest ut feilkoder og fikk feil på lambdasonde og luftmassemåler og tempføler..

må de komponentene da skiftes eller går det ann å gjøre det på en billigere måte? jeg må vel også foreta en avgasstest med firegassmåler for å se at katalysatoren arbeider som den skal og at verdiene løigger innenfor kravene til min polo.

noen som kan hjelpe meg med noen gode råd om hva jeg burde gjøre?

Ny her på bilforumet så håper dere lever opp til ryktene om gode svar.

:bok::hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig ofte følgefeil, slik at det kommer feilmelding på lambda når lmm er defekt osv... Tempsensoren er jo billigst, så det går an å begynne med den ihvertfall. Du hadde bilen igang når du tok diagnose?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt ny diagnose! Begynn med å slette feilkodene, så leser du ut på nytt rett etterpå mens bilen går, da vil du ikke få med følgefeilene. Eventuelt kan du lese ut parametere med feilsøkningsverktøyet og lese disse opp mot referanseverdier for å se om de forskjellige komponentene regulerer/leser som de skal.

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...