laffen720 Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 hei. Har noen muligens greie på import fra tyskland/usa..? Den bilen eg ønsker er ikke å oppdrive i norge, så da lurer eg på å ty til å importere. Mitt ønske er en sort 2003-2006 wrx sti. Har finni noen, men prisene varierer fra 8000 - 30000euro. på forhånd takk for hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 du må nok utdype deg litt mere om hva du egentlig trenger hjelp til!? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 du må nok utdype deg litt mere om hva du egentlig trenger hjelp til!? hei ja.. trenger informasjon om hva som evt er best og rimligest å importere fra... er en sti til 14k euro = 122000kr rimelig når den har gått over 100000km..?? pris er uten avgifter.. VED import kommer eg uannsett til å bruke et byrå til å ordne alt.. Men vet noen om noen ok databaser i usa på bruktbiler..?? eller vet noen om en sånn bil i norge med rett farge..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Først og frem... IKKE! bruk noen byrå på dette! Det jeg vil anbefalle deg er å leite rundt på nettet, Skal du ha subaru, gå glatt for USA biler (kan forekomme en del ombygginger med tanke på lys/sikkerhets seler etc) Tyskland er såklart nærmest! Finn deg en bil du er intr. i. ha en god dialog med selgere, forhør deg om alt! da mener jeg ALT! til og med hvilken farge forrige eieren hadde på underbuksene sine! be han sende bilder av alt mulig både feil og mangler bra og bedre! til den dagen det kommer til at du har bestemt deg om du skal ha bilen! ville jeg ringt til shipping selskap som heter JETCARRIER de holder til i new jersey, og er garrantert det billigste selskapet innen frakt usa-norge Si at du vil booke en container til bilfrakt. når det er gjort, reiser du til usa! ser på bilen. prøvekjører er du fornøyd, kan du skrive kontrakt, overføre penger og ta over bilen! Enten om du sender den avgårde med lastebil, eller kjører selv til NJ. for å levere til jetcarrier. så kan du ta flyet hjem igjen! og vente på at bilen kommer 4-6uker. Når den kommer til norge! må du ta med deg alt av papirer, inkl. kontrakt der kjøpssummen står eventuelt også konto utskrift. du må betale 25% mva på Kjøps summen på bilen + frakt til norge deretter begynner helevete for deg med tollavgifter og førstegang reg. og den sulamitten der på biltilsynet! ;) Førstegangs reg, er en sammensatt pris på vekt på bilen + effekt+ årsmodell + utstyr.. skikkelig barnslig avgiftspakke for staten men men. Denne kalkisen tror jeg du kan finne på http://www.toll.no Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Først og frem... IKKE! bruk noen byrå på dette! Det jeg vil anbefalle deg er å leite rundt på nettet, Skal du ha subaru, gå glatt for USA biler (kan forekomme en del ombygginger med tanke på lys/sikkerhets seler etc) Tyskland er såklart nærmest! Finn deg en bil du er intr. i. ha en god dialog med selgere, forhør deg om alt! da mener jeg ALT! til og med hvilken farge forrige eieren hadde på underbuksene sine! be han sende bilder av alt mulig både feil og mangler bra og bedre! til den dagen det kommer til at du har bestemt deg om du skal ha bilen! ville jeg ringt til shipping selskap som heter JETCARRIER de holder til i new jersey, og er garrantert det billigste selskapet innen frakt usa-norge Si at du vil booke en container til bilfrakt. når det er gjort, reiser du til usa! ser på bilen. prøvekjører er du fornøyd, kan du skrive kontrakt, overføre penger og ta over bilen! Enten om du sender den avgårde med lastebil, eller kjører selv til NJ. for å levere til jetcarrier. så kan du ta flyet hjem igjen! og vente på at bilen kommer 4-6uker. Når den kommer til norge! må du ta med deg alt av papirer, inkl. kontrakt der kjøpssummen står eventuelt også konto utskrift. du må betale 25% mva på Kjøps summen på bilen + frakt til norge deretter begynner helevete for deg med tollavgifter og førstegang reg. og den sulamitten der på biltilsynet! ;) Førstegangs reg, er en sammensatt pris på vekt på bilen + effekt+ årsmodell + utstyr.. skikkelig barnslig avgiftspakke for staten men men. Denne kalkisen tror jeg du kan finne på http://www.toll.no ja har prøvd meg litt på usa... men må alltid trykke inn zip code på de sidene eg har vært... det med tyskland eg har mine tvil eg komunikasjon siden eg eier ik et ord tysk... hehe, tenkte derfor att det ville være greit å buke et birå... men du kan vel tilfeldigvis ikkje noen nettsider i usa som man ik trenger å ta med zipcode..??? usa`s svar på autodb..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg