Gå til innhold

spørsmål om deler og stash til 96 mondeo glx

B1dik2

Anbefalte innlegg

Hei.

etter at det forrige mondeo kjøpet mitt gikk i vasken har jeg nå kjøpt meg en Ford Mondeo glx 1,8 TD.

synes motoren er en smule slapp, så sendte mail til autopower for å høre om chip muligheter. det jeg fikk til svar var at dette ikke var mulig, siden det sto mekanisk dieselpumpe på bilen.

det jeg da lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å få bilen til å gå litt bedre, uten at det koster sjorta og ikke sliter nevneverdig mere på motor og drivverk?

har også tenkt på senk + nye felger til våren. så forslag til felger og høyde etc mottas med stor takk!

Mvh Bendik

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig i drift er den, men hadde ikke jort noe med litt mere effekt. hva med lyd da? er klar over at det ikke blir det samme som en bensinmotor, men er det noe lyd å hente? ved montering av powerfilter og eff.anlegg?

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig i drift er den, men hadde ikke jort noe med litt mere effekt. hva med lyd da? er klar over at det ikke blir det samme som en bensinmotor, men er det noe lyd å hente? ved montering av powerfilter og eff.anlegg?

Med ett åpent filter kan du nok få fram litt av suselyden fra turboen, og med større og strak eksos, kan du få litt tøffere lyd, nesten en slags liten lastebil lyd..

Har aldri sett noen som har gjort dette på en slik Mondeo, så kan ikke garantere at det blir slik men..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Hei.

etter at det forrige mondeo kjøpet mitt gikk i vasken har jeg nå kjøpt meg en Ford Mondeo glx 1,8 TD.

synes motoren er en smule slapp, så sendte mail til autopower for å høre om chip muligheter. det jeg fikk til svar var at dette ikke var mulig, siden det sto mekanisk dieselpumpe på bilen.

det jeg da lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å få bilen til å gå litt bedre, uten at det koster sjorta og ikke sliter nevneverdig mere på motor og drivverk?

har også tenkt på senk + nye felger til våren. så forslag til felger og høyde etc mottas med stor takk!

Mvh Bendik

Hei. ser du har tenkt på nye felger og senk. Har du skaffet deg om ikke har jeg nye senkefjerer å 17" felger med ok dekk på. bor selv i mosjøen så ta kontakt om vil se.. tlf 95886115 Svein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider