Gå til innhold

Bråk med brøytemannen! Nå med RETTSAK!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

kanskje det er det trådstarter ønsker, å stå opp 3t før jobb elns for å måke 300m med vei, vær glad for at han er der slik at du kan komme deg fram om morgenen, "bilen" så jo ganske nedsnødd ut og det er jo ikke sikkert han tenkte på at den sto der. Du kunne jo satt et skilt der, eller snakket med han???

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hadde en sånn sær kar som hadde kjøpt seg traktor å begynt å brøyte her i nabolaget.

Han gjorde lignende så flere i gata som sa ifra til kommunen, han mista iallefall all brøytejobb han har her i området.

Han som brøyter her nå samler nøen i fresen eller måker det unna med den greia forran da han kommer nær biler eller innkjørsel og legger det forsiktig i en hage.

Selvom han ikke må så rydder han faktisk snø til postkasser som ligger nær vegen etc.

Er så lei folk som glemmer at dem jobber med et SERVICE YRKE, ja du er nemmelig ansatt for å yte en tjeneste og får betalt for det.

Hadde han gjort det gratis så får han brøyte så dårlig han bare vil, men ettersom han får betalt så får han faen meg gjøre en god jobb og være stolt av det uansett hvor mye han hater folk i gata.

Drittsekker møter man nesten i alle yrker og kan man ikke takkle dem så burde man finne seg noe annet å bedrive tiden med.

Nå skal det sies at trådstarter har ikke akkurat gjort saken lettere for seg selv og oppførselen din er langt ifra akseptabel i denne situasjonen.

Er det rart at det er krig i verden?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er brøyter'n hissig som faen, eller så er han bare altfor dum, ELLER så har du/dere dratt den lengre enn det du beskriver.

Om du har fortalt hele historia så syntes jeg han overreagerer litt væl mye. Greit nok å ta igjen, men kast nå ikke snø (som veier mer enn man tror) oppå en bil, fylle opp innkjørselen eller noe hadde vært mer passende spør du meg :D

hevn er fortjent, men om det bare skjedde sånn plutselig flere år etterpå virker litt rart og umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I trondheim kommune har brøytemannskapet full mulighet til å legge snøen i innkjørslene til folk. Ikke sammle den der seff, men man kan kjøre forbi med skjær eller fres uten å snu den. Dette blir presissert på beredskapsmøtene hvert år.

Selv pleier jeg alltid å vri fresen utenom innkjørslene, MED UNNTAK av hos slike som trådstarter, som kaster snøball på maskinen etc.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt starta da vi var små, å vi var offte ut å lagde snøhuler å lignede.

Men brøytemannen skulle alltid ødelegge det han så, så vi bestemte oss for å ta igjen! vi skulle kaste snøballer på traktoren, noen som starta ett hælvette. Å årene etterpå ble det jo en tradisjon å kaste på han

Lurer litt jeg, kjørte han inn i hage og tok snøhulene… Eller prøvde dere å provosere ved å lage snøhuler på veien/parkeringsplass? Tradisjon å kaste på ham. Ja, det var jo ihvertfall ikke for å provosere…

Som man sår høster man eller..?

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir presissert på beredskapsmøtene hvert år.

Får dere betalt bare for å kjøre fresen i halve gata også eller? Var en morgen jeg sprang ut i t-skjorte for å flytte bilen så brøytemannen skulle få lov til å brøyte begge sider av gata. Men neida, han rygga bare opp til der bilen min sto, la ned fresen og kjørte 4-5meter før han dro igjen...

Samme i nabogatene, han kjørte bare én tur og fikk altså bare brøyta halve gata :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder hvertfall ikke vente på at ola dunk skal komme ut å flytte bilen sin. Vi har mye å nå over, så ekstra stopp er lite akktuelt.

Hvordan det brøytes varierer mye fra person til person selvsagt, så det nytter ikke å komme med en fasit. I snøværsperioder kan det feks bli brøytet "fort og gæli" annenhver gang, bare for å få åpnet gatene, så tar man etter mer nøye neste gang.

Kan jo nevne at roden jeg hadde i fjor vinter tok 15 timer å kjøre igjennom. Snør det mye da er det bare å begynne pånytt igjen etter første gjennomkjøring.

30 timer i full konsentrasjon i snøvær, mellom parkerte biler, trange bakgater, glatte sideveier, og rabblende gale billister (utolig mye rart å se når man er ute døgnet rundt). Og i tilleg skal man bli kjeftet ut fordi man kommer sent, legger snøen der det ikke passer, vekker barna som sover, kjører i veien (!) og bli kastet snøball på...

Vær glad noen gidder!!!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår