Gå til innhold

Hjulbuer bak

Ranger emnet

lagacystasjonsvognAT

Anbefalte innlegg

Hei :hello:

Jeg har nylig kjøpt en 98 modell Legacy stasjonsvogn som har det kjente problemet med rust i hjulbuene bak- særlig på venstre side.:( Har tenkt til å fixe dette når vinteren slipper taket da jeg ikke har noen inneplass. Spørsmål: Noen som vet hvor jeg (helst billigst mulig) får kjøpt nye hjulbuer til å sveise inn? Finner det ikke på delelista til de mest kjente norske på nettet. Og hvor (helst på østlandet) får jeg kjøpt tilnærmet orginallakk?

Legacy AT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Nei, Veng har nesten ikke Subaru deler, så dette må du nesten kjøpe originalt. Nå får du ikke original hjulbue, så da må du kjøpe hel bakskjerm, tror jeg ga 12-15 laken for en hel bakskjerm sist jeg kjøpte det (feks mercedes ligger på rundt 4-5 laken for en hel bakskjerm).

Alternativet er å lage en bue selv, jeg driver med rustsveising på en 91 mod nå, da kommer jeg til å bruke forskjermbuer fra Mercedes W124.

Edit:

MB W124 hjulbuer var en utrolig dårlig ide!

Endret av Eivind Amundsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bra ut det der :) Jeg har forøvrig laget skjermbue selv på venstre siden. Den høyre er ganske bra og trenger bare litt småpuss og et strøk med lakk :)

Ja, ser forsåvidt greit ut, jeg breddet buene med 5 cm (inner og ytter bue), problemet blir at dørene også må breddes. Ser litt dumt ut med originale bakskjermer, de har jo ikke noe bue, de går bare rett ned.

Jeg la plutselig merke til at hjulhusene var helt bortrustet, jeg stakk hånden tvers igjennom innerskjermene (inkl støtdemper tårnet) flere steder. Samme med rammevangene bak, stakk fingrene tvers igjennom de, skulle jo tro det var en pepperkake bil. Kanalene er heller ikke så bra på den bilen, så de må også byttes.

Jeg har en 91 mod legacy med lite rust, så lurer på om jeg skal gidde og ta meg bryet med og flytte over deler fra den.

Her er listen over småting jeg vet som må gjøres med bilen:

(Regner med den blir lengre når jeg får tittet litt til på den)

-Innerskjerm venstre side bak.

-Støtdempertårn venstre side bak.

-Bakskjerm venstre side bak.

-Rammevange venstre side bak (må lage ny, denne er også dårlig på delebilen).

-Innerskjerm høre side bak.

-Støtdempertårn høre side bak.

-Bakskjerm høyre side bak.

-Rammevange høre side bak.

-Kanal venstre side.

-Kanal høyre side.

-Forskjerm venstre side

-Forskjerm høyre side.

-Dør venstre side foran (rust nederst på dør).

-Dør venstre side bak (bulk, jeg sparket inn døra her, da jeg fant ut at haugen var så rusten).

-Dør høyreside foran (små bulker og rust nederst på dør).

-Dør høyre side bak (stor bulk under list).

-Støtfanger bak.

-Panser (mase rust i front).

-Bakluke (RUST!).

-Hovedlampe venstre side (sprekk i glass)

-Blinklampe venstre side foran (sprek i lykteglass)

-Radiator (Lekasje)

-Innsugsmanifoldpakkning (lekasje).

-Oljetrykksføler (lekasje)

-Batteri (holder ikke på strømmen).

-Registerreim (ser veldig slitt ut :-o).

-Dårlige piggfrie dekk på stålfelg :).

-Vindusviskere foran (utslitt deluxe).

-Bærekule høyre side foran.

-Bremseskiver foran (Kast i skiver).

-Bremseklosser foran (utslitt).

-Bremseslange høyre side bak (sprekker).

-Gearkasse (ulyder i 1 gear - "revers lyd")

Hell lakkering av bil! (eventuelt - tak hvis jeg lakkerer opp i samme farge).

Endret av Eivind Amundsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider