Gå til innhold

ER SÅ DRITT LEI unge lastebilførere!!!!!!!!!!

Ranger emnet

Enmas

Anbefalte innlegg

Hva faen skjer om dagen!

Er så forbanna dritt lei lastebilsjåfører som skal ligge å halvsove bak rattet på sitt 30tonns vogntog. En skulle tro at siden de var yrkessjåfører burde de vite bedre. Skal liv og helse gå på bekostning av og komme seg raskest fra A til B og spare noen kroner!

Også skal de absolutt kjøre forbi deg med mindre du kjører 20-30km/t over fartsgrensen, men straks de kommer til en liten kneik stopper de helt opp og jeg må ligge bak de i 40km/t og kukke. Hvor er fornuften... Noen tror tydeligvis de eier veiene i Norge kun fordi de har størst bil og veien er deres arbeidsplass. Iallefall virker det slik i kryss med vikeplikt for de til høyre...

Her er et lite utklipp av noen ulykker hvor lastebiler var involvert.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2954903.ece

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3076283.ece

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4076446.ece

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2542339.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/02/510770.html

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6289534

http://www.hitra-froya.no/incoming/article1236683.ece

http://www.h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=39122&articleView=true&tabId=72

I denne undersøkelsen utført av TØI bekreftes min mistanke:

http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Nyhetsarkiv/Nasjonalt/51981.cms

Foresten; DRFT-R, hvor gammel var du igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Også skal de absolutt kjøre forbi deg med mindre du kjører 20-30km/t over fartsgrensen, men straks de kommer til en liten kneik stopper de helt opp og jeg må ligge bak de i 40km/t og kukke.

For det første så er lastebiler sperra på 90!

Grunnen til at det går seint i bakker er at et vongtog er tungt og kan ikke kjøre så fort opp den bakken.

Personlig er jeg 20 år og jeg kjører for falken, dette er relativt små lastebiler som ikke veier alverdens. jeg kjører mye på "fjell veier" da det som oftest er hyttefolk som trenger hjelp. når jeg kjører dit jeg skal og kommer bak biler som ligger i 60 på relativt greie veier så er det en selvfølge at jeg kjører forbi uansett om jeg har bil på eller ikke.

Kommer jeg til en bakke der jeg ikke kan kjøre fort opp sier det seg selv at den bilen jeg kjørte forbi tar meg igjen, men hva faen gjør vel det? den kan kanskje holde sin fine fart på 60 opp bakken mens jeg kanskje ikke kan mere en 40. synd jeg kjører da hvertfall en "normal" fart når jeg kommer over bakken igjen!!

Dessuten, vil du kanskje vente en time eller to ekstra den dagen du står i grøfta bare fordi han som kjører lastebilen og skal dra deg oppigjen ikke skal kjøre fort i dine øyner?!

Og hva jobber du med?

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er lastebiler sperra på 90!

Grunnen til at det går seint i bakker er at et vongtog er tungt og kan ikke kjøre så fort opp den bakken.

Personlig er jeg 20 år og jeg kjører for falken, dette er relativt små lastebiler som ikke veier alverdens. jeg kjører mye på "fjell veier" da det som oftest er hyttefolk som trenger hjelp. når jeg kjører dit jeg skal og kommer bak biler som ligger i 60 på relativt greie veier så er det en selvfølge at jeg kjører forbi uansett om jeg har bil på eller ikke.

Kommer jeg til en bakke der jeg ikke kan kjøre fort opp sier det seg selv at den bilen jeg kjørte forbi tar meg igjen, men hva faen gjør vel det? den kan kanskje holde sin fine fart på 60 opp bakken mens jeg kanskje ikke kan mere en 40. synd jeg kjører da hvertfall en "normal" fart når jeg kommer over bakken igjen!!

Dessuten, vil du kanskje vente en time eller to ekstra den dagen du står i grøfta bare fordi han som kjører lastebilen og skal dra deg oppigjen ikke skal kjøre fort i dine øyner?!

Og hva jobber du med?

du sier lasteiler er sperra på 90? fjott! ser jo lastebiler som kjører over 110 120 HVER dag , kjører forbi andre lastebiler som ligger i 100. ro ro ro

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye lastebiler er sperra på 90 ja! Noen eldre har ikke farstperre og har selv kjørt noen med sperre som går bedre en 90, da snakker jeg om 95-100 kanskje..

Har du sjekka om ditt spedometer viser riktig vist alle kjører så frytelig fort?! Sikker på at du ikke bare kjører i 60 når du egentlig tror du kjører i 80!?

"Påbyr fartssperre fra januar 2005

Fra 1. januar 2005 må alle nye lastebiler og busser være utstyrt med hastighetsbegrenser (fartssperre). Kravet gjelder uavhengig av motortype. For

lastebiler skal fartssperren være innstilt på 90 km/t og 100 km/t for busser."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lastebiler skal være sperret på 90 men det sier seg selv at det skal ikke store motbakken til for å bremse 40-60tonn, det samme gjelder i nedoverbakken, slipper du bremsa så triller du fortere også, ikke sant?

Hvis du mener at unge tungbilsjåfører skaper farligere situasjoner enn olga på 90 som ligger i 30 i 60 sona så må du tro om igjen.

Hvis du hadde kjørt lastebil så hadde du nok hatt et annet syn på saken.

Det som også må taes med i betrakningen er at speedometeret på en bil som oftest viser 10km + mindre enn det skal...'

Til trådstarter: Var det nødvendig med 8 utropstegn?

Endret av ZAbatmaN
tillegg

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye lastebiler er sperra på 90 ja! Noen eldre har ikke farstperre og har selv kjørt noen med sperre som går bedre en 90, da snakker jeg om 95-100 kanskje..

Har du sjekka om ditt spedometer viser riktig vist alle kjører så frytelig fort?! Sikker på at du ikke bare kjører i 60 når du egentlig tror du kjører i 80!?

"Påbyr fartssperre fra januar 2005

Fra 1. januar 2005 må alle nye lastebiler og busser være utstyrt med hastighetsbegrenser (fartssperre). Kravet gjelder uavhengig av motortype. For

lastebiler skal fartssperren være innstilt på 90 km/t og 100 km/t for busser."

self har jeg feil på speedometeret ,samtidig med gps og en jeg kjører sammen med HVER dag som kjører sin egen bil og vi måler samme fart kanskje 1-6 km/t avhengig av hvor fort man kjører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

self har jeg feil på speedometeret ,samtidig med gps og en jeg kjører sammen med HVER dag som kjører sin egen bil og vi måler samme fart kanskje 1-6 km/t avhengig av hvor fort man kjører

Var bare så utrolig mærkelig siden alle kjører 110-120 HVER DAG!!

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jalla jalla

Ja, og for ikke å snakke om de som innbiller seg at siden de kjører litt mer enn 20 000 km i året et par år så er de føkkings verdensmestere og i sin rett til å avgjøre om trafikkreglene gjelder eller ikke?

Dette er beste tråden her inne på lenge :P

Men for å være seriøs, ang den fartssperra dere snakker om. Jeg kan med hånda på hjertet bekrefte at den ikke alltid fungerer, ja.. selv om det er aldri så påbudt, så er det nok enda endel lastebiler og vogntog der ute som tydeligvis har feil med den sperra.

:)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må ikke dere glemme at det er ytterst FÅ som kobler ut fartsperren. En lastebil har dessuten ikke lov å kjøre fortere enn 80, selvom den har sperra på 90.

Husk at lastebilsjåfører's hastigheter blir lagret i bilen, og umulig å "dekke over" ved en eventuell kontroll.

At dere ser lastebiler i 110, 120, da må dere sjekke fartsmåleren deres en gang til!

Skål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og for ikke å snakke om de som innbiller seg at siden de kjører litt mer enn 20 000 km i året et par år så er de føkkings verdensmestere og i sin rett til å avgjøre om trafikkreglene gjelder eller ikke?

Dette er beste tråden her inne på lenge :P

Men for å være seriøs, ang den fartssperra dere snakker om. Jeg kan med hånda på hjertet bekrefte at den ikke alltid fungerer, ja.. selv om det er aldri så påbudt, så er det nok enda endel lastebiler og vogntog der ute som tydeligvis har feil med den sperra.

:)

TAKK! endelig en med litt vett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår