eiriksmil Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Tja, neste gang det kommer to cm snø i Oslo kan du jo ta turen og se hvorfor det blir betegnet som kaos.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Kan jeg bare minne om; at det kreves kun en bonde i byen for å lage kø :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Det er bil nr2 som lager kø... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 blir vell kaos fordi folk vill tro det av seg selv.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Tja, planlegger du å brøyte deg gjennom snø med den der? Regner med at bilen til Villstyring blir å finne med mitt navn på vognkortet, så det er ikke umulig at hun faktisk humper rundt i en sånn en til neste vinter. Er i det minste 4X4, og ikke 18"piggfrihjul som Villstyring har vært plaget med i fjor. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Quattro, enough said! Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Kan jeg bare minne om; at det kreves kun en bonde i byen for å lage kø :D Feil! Kreves bare en bygutt i byen for å lage kø, vertfall på snøføre :D Er så gøy å sitte å se på tv hvordan folk kræsjer og kjører utfor i hver eneste sving nede i oslo-området med en gang det faller litt snø.:happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Quattro, enough said! Baktrekk, enough said :blunk: Men jeg må si at jeg ikke helt skjønner hvorfor det kommer som et sjokk at det snør om vintern i norge.. Hvis man ser på globusen så ser man at norge ligger rimelig langt nord på kloden. Jeg har forstått det slik at hver gang det kommer noen cm snø sørpå så blir det kalt for snøkaos (Og nei jeg prøver IKKE å starte en nord vs sør krangel her) mens her oppe i nord kan det legge seg opptil 20cm snø på veien før brøytemannen tar seg en svingom i brøytebilen. Saltes det konstant sørpå eller? Jeg kan liksom se for meg at hvis en sørfra er vandt til å konstant kjøre på saltlake, at når snøen får lagt seg oppleves som uvandt eller noe derigården. Eller kan det skyldes andelen nye landsmenn, som kanskje ikke en gang har snø der de kommer fra? Nei ikke vet jeg, kan noen forklare meg det? Helst uten å styre emnet over til en nord vs sør krangel, som det ALLTID blir. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 (endret) Feil! Kreves bare en bygutt i byen for å lage kø, vertfall på snøføre :DEr så gøy å sitte å se på tv hvordan folk kræsjer og kjører utfor i hver eneste sving nede i oslo-området med en gang det faller litt snø.:happyhappy: Misunnelig på at vi kan kjøre ut i hver eneste sving eller? Jeg mener, dere har vel knapt biler nok til å kjøre ut i halvparten av svingene :rolleyes: Fra spøk til revolver, M&R er vel et av de mildeste fylkene i Norge? Saltes det konstant sørpå eller? Jeg kan liksom se for meg at hvis en sørfra er vandt til å konstant kjøre på saltlake, at når snøen får lagt seg oppleves som uvandt eller noe derigården. Eller kan det skyldes andelen nye landsmenn, som kanskje ikke en gang har snø der de kommer fra? Nei ikke vet jeg, kan noen forklare meg det? Helst uten å styre emnet over til en nord vs sør krangel, som det ALLTID blir. Det har ingenting med "nye landsmenn" å gjøre.. Det saltes hele tiden, overalt.. Jeg kjørte på piggdekk med utnappa pigger til i går kveld. Det gikk strålende til det snødde på mandag. Du blir vel litt bortskjemt av å kjøre på snøfrie veier 95% av vinteren for å si det sånn.. På landet kjører man jo ned snøen.. Går ikke her, hvor ingen har bil eller dekk til å kjøre på veier med litt snø på.. Når det snør i Oslo har måkebilene nok å gjøre kan du si. De skal ikke brøyte storgata og en gate eller to til.. Når man ikke lengre kan sette fra seg bilen, alle oppmerkede parkeringsplasser er fulle av ny og gammel snø, slaps og dritt, og man setter seg fast når man prøver å parkere (tro meg.. jeg har gjort dette et par ganger i vinter..), kan man begynne å kalle det kaos.. Når trafikken på motorveier går i 20-30 km/t, kan man begynne å kalle det kaos.. Når hovedflyplassen stenges, kan man begynne å kalle det kaos.. Eirik Endret Mars 4, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Haha, du bor jo ikke AKKURAT på et sted hvor det snør halve året da.. Har jeg da aldri påstått :) Men som sagt før; når det først snør så snør det! Men litt OT: har du noe kjennskap til mitt lille hjemsted siden du vet sånnt? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Men litt OT: har du noe kjennskap til mitt lille hjemsted siden du vet sånnt? :P Holdt på å flytte dit i fjor.. :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Jeg har bodd mesteparten av livet i setesdal og telemark, og vet hvordan det er. Nå bor jeg i oslo sentrum, og det er faktisk mye verre her. Spesielt det å parkere, det er verst. Enten setter man seg fast når man skal parkere, eller så setter man seg fast når man skal ut. Jeg kjører gammal polo med 145-dekk og enorm bakkeklaring, men allikevel står man fast når man skal parkere i en blanding av ny snø, gammel snø og store isklumper. I tillegg må man passe seg hvor man parkerer så man ikke får bot. På bygda er det riktignok mer snø, men det er lettere å brøyte der, mindre trafikk, og man parkerer utafor huset hjemme, uansett. Når det gjelder alle ulykkene på e6 og e18, så er det mye dårlig kjøring der. Mange byfolk skjønner ikke at de ikke kan ligge i 110km/t i sin excursion 10cm bak en fiesta på holkeføre. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Men litt OT: har du noe kjennskap til mitt lille hjemsted siden du vet sånnt? :P Må dere fortsatt ro til Ålesund for å kjøpe øl? :) Jeg har ikke satt meg fast en eneste gang i vinter jeg, men så har jeg jo bil som takler vinterforhold. :m'm: (..og garasje) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 (endret) Det har ingenting med "nye landsmenn" å gjøre.. Det saltes hele tiden, overalt.. Jeg kjørte på piggdekk med utnappa pigger til i går kveld. Det gikk strålende til det snødde på mandag. Du blir vel litt bortskjemt av å kjøre på snøfrie veier 95% av vinteren for å si det sånn.. På landet kjører man jo ned snøen.. Går ikke her, hvor ingen har bil eller dekk til å kjøre på veier med litt snø på.. Når det snør i Oslo har måkebilene nok å gjøre kan du si. De skal ikke brøyte storgata og en gate eller to til.. Når man ikke lengre kan sette fra seg bilen, alle oppmerkede parkeringsplasser er fulle av ny og gammel snø, slaps og dritt, og man setter seg fast når man prøver å parkere (tro meg.. jeg har gjort dette et par ganger i vinter..), kan man begynne å kalle det kaos.. Når trafikken på motorveier går i 20-30 km/t, kan man begynne å kalle det kaos.. Når hovedflyplassen stenges, kan man begynne å kalle det kaos.. Bare så det er sagt så var det ingenting rasistisk eller lignende ment med den "nye landsmenn" teorien, jeg bare lufta den tanken siden det faktisk er mye mere folk i oslo enn her jeg bor, da gjerne flere med utenlandsk opprinnelse. Men da skjønner jeg problemet, her er det snø på veiene 95% av vinteren så man er liksom vandt til det, og ja brøytebilene har nok å gjøre her og. Mitt forslag er å bare gi f... i å salte hele året, og heller fokusere på brøyting, da hadde det kanskje ikke blitt så uvandt for folk i sør å kjøre på snø.. Man hadde kanskje også sluppet at folk kjører over evne iogmed at de er vandt til å kjøre på bare veier hele vintern. Snø er faktisk og 1000 ganger bedre å kjøre på enn salt-slaps, og man slipper og at alt ruster så sinnsykt. Mathias Endret Mars 4, 2009 av Mattis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Jupps! Av hensyn til salt osv skulle jeg gjerne bodd nordpå.. Og det at alle her kjører rundt på saltede veier på piggdekkene sine er IKKE noen fordel de dagene det virkelig snør.. Jeg har bodd mesteparten av livet i setesdal og telemark, og vet hvordan det er. Nå bor jeg i oslo sentrum, og det er faktisk mye verre her. Spesielt det å parkere, det er verst. Enten setter man seg fast når man skal parkere, eller så setter man seg fast når man skal ut. Jeg kjører gammal polo med 145-dekk og enorm bakkeklaring, men allikevel står man fast når man skal parkere i en blanding av ny snø, gammel snø og store isklumper. I tillegg må man passe seg hvor man parkerer så man ikke får bot. På bygda er det riktignok mer snø, men det er lettere å brøyte der, mindre trafikk, og man parkerer utafor huset hjemme, uansett. Takk.. :P Brøytemannskapene har så mye å gjøre her at det er helt vilt. Og ja, parkeringen er håpløs. Kom ikke opp bakken her på mandag.. Men kunne ikke parkere på betaling heller liksom, jeg hadde ikke vært oppe så tidlig neste morgen at jeg kunne fått betalt. Og da jeg prøvde å finne gratisparkering i sentrum forrige uke.. La oss bare si at de ikke måker gratisparkeringene like bra som de andre :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg