Gå til innhold

Hva tar fotobokser bilde av?

Ranger emnet


elifor

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på om det er en her som tar bilder av biler bakfra.. Den står vendt mot veien i en oppoverbakke, så det må vel være en ganske dårlig investering sålenge den ikke tar bilder av de som ligger for fort nedover?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folka må få med seg at gjennomsnittsmåling har "blitt på mote" nå.

Kommer flere og flere strekninger som har dette.

 

Denne målemetoden krever jo selvsagt at det ikke er noen av/påkjøringer mellom boksene.

Så vidt jeg vet tar disse boksene måling fra nr 1 til nr 2, regner ut gjennomsnitt. Er det over lovlig grense tar boks 2 bilde. AND U R FUCKED :P

 

Så vidt jeg vet er det ikke kommet på øst eller sørlandet enda.

bare øvre del av landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og lurte på E18 like ved Spydeberg, der er det to fotobokser rett etter hverandre, og en kar satt og ventet i bilen sin like ved. Kanskje tilfeldigheter, men man vet aldri.. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten det kan ha vært enda verre jeg.. Men jeg tror det blir med det, sånn i tilfelle de overvåker oss.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å skjule fjeset bak solskjermen.

 

Meg bekjent kan man ikke dømmes fra foto med mindre fjeset er synlig. Men vi lever jo i en korrupt kommuniststat med lite privatliv, så hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lurt litt på om Fotoboksen! Si du kjører på en lang strekke. Man glemer/ Vet ikke at fotoboksen er der. Og man skjønner at man ikke vil klare å bremse ned. Hjelper det da og kaste seg over i motsatt kjørefelt, blir ikke det det samma som om man skule ha kjørt inn bak fra på fotoboksen.

- 12 Berlingo

- 09 Polo GT Sport

x 08 Caddy

X 92 Vectra A

X 90 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg på fjernsynet ein gong at nokon kjørte så raskt at fotoboksen ikkje tok bilde. Dei kjørte i 486 km/t med ein bil med jetmotor. Dei sa også at det ikkje er lov å kjøre med etterbrennande.

 

Det er nytt for meg. Du mener altså at det er lov med turbojet, men uten etterbrenner?

 

Gjelder det gassturbin også, såfremt man oppnår tilstrekkelig støydemping?

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nytt for meg. Du mener altså at det er lov med turbojet, men uten etterbrenner?

 

Gjelder det gassturbin også, såfremt man oppnår tilstrekkelig støydemping?

 

Dei var på bane og testa om det går å kjøre så raskt at ein fotoboks ikkje klarar å ta bilde av bilen.

 

Dei brukte ein bil bygd for dragrace.

Det kan ha vore rakett motor i den bilen.

Men på Top Gear sa Hammond at det er nok å kjøre i 170 mp/h.

Det kan hende at Hammond ikkje viste bildet etterpå eller så var det noko gale med fotoboksen.

 

Det med reglane er eg usikker på.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei var på bane og testa om det går å kjøre så raskt at ein fotoboks ikkje klarar å ta bilde av bilen.

 

Dei brukte ein bil bygd for dragrace.

Det kan ha vore rakett motor i den bilen.

Men på Top Gear sa Hammond at det er nok å kjøre i 170 mp/h.

Det kan hende at Hammond ikkje viste bildet etterpå eller så var det noko gale med fotoboksen.

 

Det med reglane er eg usikker på.

 

 

 

 

Her klarer dem det.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I england er det andre regler for fotobokser. Man tar bilde bakfra og man må ha to bilder som bekrefter hastigheten. Hvis det siste bilde ikke blir tatt før bilen er ute av synsvinkelen til kamera, så blir en ikke tatt.

 

Kipe i England er at du som eier må betale boten samme om det er du som kjørte eller ei! Har du lånt ut bilen til noen så må en selv kreve betaling av vedkommende. Får du en skriftlig tilståelse så slipper du også prikker på lappen; men dette er som sagt ditt ansvar når du låner ut bilen til andre.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I england er det andre regler for fotobokser. Man tar bilde bakfra og man må ha to bilder som bekrefter hastigheten. Hvis det siste bilde ikke blir tatt før bilen er ute av synsvinkelen til kamera, så blir en ikke tatt.

 

Det som hadde vært litt morsomt å finne ut av er om dem bruker samme følere/utløsermekanisme.

For på siste forsøket så enset jo ikke fotoboksen bilen i det heletatt. Ikke at jeg har en bil som klarer 170 miles da :(

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår