Beinet1 Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Hei, Jeg byttet akkuratt pluggene til passaten min (alu topp) og syntes gjengene virket forferdelig tørre når jeg skrudde dem ut. Det gikk heldigvis fint, men magefølelsen min sier at gjengene burde vært satt inn med en eller annen form for fett. Anbefalinger? Hva med aluminiumspasta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Er vel kobberpasta folk bruker rundt der Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Er vel kobberpasta folk bruker rundt der Kan ikke denne reagere med aluminiumstoppen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Bruk vanlig smørespray. wd40 eller HTS. (Wüerth). Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Bruk vanlig smørespray. wd40 eller HTS. (Wüerth). Den damper jo vekk med tiden, og da er gjengene like tørre igjen nestegang pluggene skal byttes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Bruker du ett par dråper med vanlig motorolje holder det. Husk bare å legge på ett par Nm ekstra ved tilltrekning. Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Bruker du ett par dråper med vanlig motorolje holder det. Husk bare å legge på ett par Nm ekstra ved tilltrekning. Hvorfor legge til et par Nm ekstra? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Unødvendig. Stram til pluggene stopper, og så strammer du bittelitt til. Momentskralle er totalt unødvendig. Kobberpasta funker sikkert greit. Dette fungerer utmerket til eksos, og bremser der det blir varmt. Men det er overhodet ikke nødvendig å smøre inn gjengene med fett eller olje. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Har heller aldri brukt noe på gjengene på pluggene.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Det er ikke feil å ha noe på...men ikke overdriv....skjeldent nødvendig...biiitelitt fett eller en dråpe olje går an... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Olje eller fett generelt gagner vel ikke akkuart jordingen, som pluggen trenger for å gi gnist... Bruk kobberpasta, det både smører og gir god el. kontakt. Dessuten hindrer det at pluggene setter seg. Den som har montert tørre plugger i ei boble (eller annet luftkjølt) vet hva jeg snakker om. Er ikke få ganger jeg har montert heli-coil i bobletopper etter å ha dratt ut pluggene med gjengene på... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Nova Lube (eller tilsvarende). Nova Lube får du på Mekonomen eller fra Relekta. Kobberfett tørker ut og tåler ikke temperaturen. Er som regel ikke en nødvendighet om bilen får service jevnlig. Men litt nova lube skader aldri (er ikke mye som trengs). På feks Ford/Motorcraft sine plugger uten nickling er det en nødvendighet, da disse gjerne setter seg fast i alutoppene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 kobberfett, alufett eller kjeramikkfett, jeg har brukt kent`s kjeramikkfettpensel på maaaange biler med godt hell. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flateland Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 uansett hva faen du skall smøre med så hjelper det! kobberpasta er bra nokk! Siter No Real Power Just Turbo Shit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 ;2471673']Hvorfor legge til et par Nm ekstra? for når man smører gjenger, så skrur de seg letter ut selv, derfor;) Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg