Gå til innhold

Forskjell på baklys til 240?

Ranger emnet

VolvoBamse

Anbefalte innlegg

Lånte noen baklykter av en kamerat, da jeg skal ha bilen på PKK, og mine lykter er sprukne. Men de passe ikke? Disse lyktene ble tatt fra en 87 modell, og min er 93 modell. Festeboltene på lyktene passer ikke til hullene i karosseriet. Jeg har 4 festebolter + en plassdings helt ytterst, mens lyktene jeg lånte hadde 5 festebolter og helt malplassert. Hva sjera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nederste er jo mine fra 93 modellen, og de er originale med 4 fester. Har en hel haug av disse liggende fra andre delebiler, men de er sprukne og matte alle sammen.

Baklyktene har iallefall vært som de nederste på bildet på alle mine 240er (5 stk.). Men den øverste typen har jeg aldri vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklyktene på min '92 240 har likens innfesting som den nederste på bildet, og mine har jeg byttet ut med hvitblinklykter som jeg kjøpte og satte på, så det er ingen tvil om at di nederste lyktene er riktige da..

Spørsmålet er bare hvilken bil di øverste kommer fra? Jeg synes den øverste rada ser lavere ut, og at lykta virker smalere.. i tillegg så sitter pæresoklene nærmere hverandre og festeskruene + tilkoblingskontakten er på feil plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklyktene på min '92 240 har likens innfesting som den nederste på bildet, og mine har jeg byttet ut med hvitblinklykter som jeg kjøpte og satte på, så det er ingen tvil om at di nederste lyktene er riktige da..

Spørsmålet er bare hvilken bil di øverste kommer fra? Jeg synes den øverste rada ser lavere ut, og at lykta virker smalere.. i tillegg så sitter pæresoklene nærmere hverandre og festeskruene + tilkoblingskontakten er på feil plass.

Med andre ord, den øverste er fra 700-serien.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tror også den øverste er fra 740, har sittet å sett på bilder nå. og har overbevist meg selv om det :)

har aldri sett baksida på 740lykter, men skaff deg andre lykter å bruke ;)

740lykt:

http://forum.volvoforum.no/userpix/922_DSC02893_1.jpg

240lykt:

http://www.bilforumet.no/kjopsalg/data/154/large/DSC00186.JPG

Endret av yengis
Lenke til kommentar
Del på andre sider