Gå til innhold

VW Passat 1.8 - Napper og lugger

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Like greit det da, er vel ikke møller i follo vel? da er det jeg som får se på den hehe....

 

Det blir møller i Stavanger. Jeg legger min bils sjel og min lommebok i hendene på møller....Det hadde vel vært så typisk at de ikke finner noe feil på de to timene de har satt av til feilsøking... venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...nå har bilen vært inne. De gikk over hele motoren + motorstyring uten å finne noenting og konkluderte med at feilen må ligge i automatkassen, men ikke noe mer konkret enn det. Jeg ble ganske irritert over at de ikke hadde sjekket oljenivået i kassa engang selvom jeg ga dem beskjed om at det muligens kunne være en ide før de startet på jobben. Må si at jeg ikke er fornøyd med kundeservicen. Svarer ikke på tlf, ringer ikke opp igjen og ville ha meg fortest mulig ut av butikken når jeg gjorde opp for meg. Fikk ikke med meg en eller annen form for rapport engang. Det betyr bare en ting, at jeg må ta saken i egne hender som vanlig. Jeg får gjøre litt mer research før jeg finner på hva neste trekk skal bli....

 

P.S.

Etterfylte 2-3 dl med ATF olje igårkveld uten resultat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering:

 

Jeg tok en telefon til en automatexpert (Transtec) og fortalte hele historien min. Han kunne med 99% sikkerhet fortelle meg at jeg hadde dårlig oljetrykk på converteren som igjenn gjorde at denne "slapp taket litt" ved lave/middels turtall. Full overhaling av kassa va eneste og beste løsning. Kosta flesk.

Ser ut til at jeg får belage meg på leting etter en brukt kasse og en helg under bilen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt kasse lokalisert. Satser på å få denne i hus innen kort tid. Ellers så har jeg bestilt en flaske QMI-lurium som jeg skal ha på den gamle kassa som siste forsøk på forbedring. Jeg har ingen tro på dette "vidundermiddelet" men når flaska koster 200 kr, så kan en jo gjøre et forsøk for gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ikveld var jeg under bilen for å få helt på flaska med QMI automatgir behandling. Da fant jeg i samme slengen ut at flexiskjøten mellom frontrør og katalysator var lekk. Da må jeg spør rett ut, kan denne være årsaken til hele kaoset? Må få det fikset uansett, så det kan være en ide å gjøre det før kassebytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår