Gå til innhold

NY N15 1.6 SR eier

seth91

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg en Nissan Almera N15 1.6SR! jeg er 17 år, så dette er min første bil. Har ikke så mye peiling når det gjelder mekking av bil, men heller når det gjelder moped/lett-MC, da jeg nå kjører rundt på en Aprilia RS125 :)

Bilen er i orginal stand, og har rullet 167000km. Fargen er "yellowish green(JP1)" noe smårust et par steder, men ikke noe farlig, så dette ordner jeg selv.

vurderer å gjøre bittelitt med bilen min, har blant annet lurt på å bytte manifold/grenrør(dette er vel det samme?) og kanskje sette på et powerfilter. bakpotten er byttet, men det står nissan under den,og den bråker ikke noe slikt sinnsykt, hehe :P

noen som har erfaringer med grenrør og powerfilter? får jeg noe særlig effekt, og er det bare å skru det på, eller er det andre ting jeg også må bytte da/passe på?

en annen ting: sitter å kikker litt på ebay etter deler, vil alle deler til GA16DE motoren passe på min bil? eks: denne delen er til en "sentra"med samme type motor: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Truck-Parts-Accessories__CHROME-NISSAN-SENTRA-GA16DE-1-6L-95-99-HEADER_W0QQitemZ260370970035QQadiZ2865QQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item260370970035&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

vil dette grenrøret passe på min bil?

eller så har vi noe fra norske sider og:

http://ghostextreme.no/catalog/product_info.php?cPath=3703_3742_3857_3858_5639&products_id=16882

http://ghostextreme.no/catalog/product_info.php?cPath=3703_3742_3857_3858_3867&products_id=610

har også kjøpt meg litt stereo: megavox 12" basskasse, stinger kondensator og BM audio forsterker.

i hattehylla var det montert, men ikke tilkoblet 2 stk. JBL P93 (powerseries eller noe sånt) høyttalere.

Bilder kommer snart!

bare til å komme med tilbakemeldinger;)

takker for alle svar og tips! =)

Endret av seth91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. ser man det !

Jeg visste det ikke før nå ;)

Grenrør gir jo en del mer bunndrag, samt du får igjen litt på toppen. 2.25" Straka vegen er jo tingen, event med racecat (universal). Blir jo noe lyd av det.. men kan få på en lyddemper i midten for og roe det ned. Supersprintpotte finiserer det hele fint..

Luftfilter bør jo skiftes uansett. Orginalt er det noe ræl på GA'n. Få tak på en 45" bøy, og en 90" bøy, og få filteret langt ned mot batteriet (noe ala slik jeg har det).

Du får heller bare spørre om det er noe du lurer på. har sikkert noen deler liggende hjemme. :)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider