Gå til innhold

vr6

Ranger emnet


aarvik

Anbefalte innlegg

Heisann!

har fått tilbud om å kjøpe en golf vr6 93 mod.

biler var gått 247, å må topp pakningen må skiftest.

var å såg på bilen, alt var helt strøkent å motoren var blank polert. bilen var full stylet, å nydlig å se på.

han skulle ha 35 tusen for den, men fekk prutet ned til 30.

hørres dette ut som en god deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel som oftest mindre arbeid å montere plastikk enn å fjerne rust..har vært borti et par tilfeller der kompiser av meg har kjøpt seg biler med mye plastikk,og en dag når de går å ser skikkelig på bilen så ser en litt rust i glipa mellom fanger og karosseri..tok av fangeren bak,og det var ikke noe fint syn akkurat..men slikt er vanskelig å forutsi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp.. er derfor greit og ha med en "kyndig" person som er klar over evt feil på slike biler og ikke minst løfte opp bilen så du har mulighet til og se under den og da ser du også mistanke om de prøver og gjemme bort rust :D

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes 6k ikke var så billig for og skru opp 8 skrur og bytte en liten pakning og skru de ned igjen.

 

Da har ikke du mye peil på vr6! Det er 20 bolter og de er strekkbolter så de skal byttes hver gang. Pakning og nye bolter koster en del. Dessuten er det en del demontering for å gjøre jobben.

 

Eg ville vært skeptisk til å kjøpe en vr6 til den pris med høy km og defekt motor. Du har jo ingen garanti for tilstand på motor ellers. Register strammere og glidere er kjent svakhet på disse motorene, hvis det ikke er tatt så kan du garantert regne med bytte av det også. Hvis det er snakk om andre feil/slitasje på motor begynner tusenlappene å fly. Har nettopp selv tatt full overhaling på en slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ikke du mye peil på vr6! Det er 20 bolter og de er strekkbolter så de skal byttes hver gang. Pakning og nye bolter koster en del. Dessuten er det en del demontering for å gjøre jobben.

 

Eg ville vært skeptisk til å kjøpe en vr6 til den pris med høy km og defekt motor. Du har jo ingen garanti for tilstand på motor ellers. Register strammere og glidere er kjent svakhet på disse motorene, hvis det ikke er tatt så kan du garantert regne med bytte av det også. Hvis det er snakk om andre feil/slitasje på motor begynner tusenlappene å fly. Har nettopp selv tatt full overhaling på en slik...

 

har holdt endel på med de motorene.. men leste feil, syntes det stod topp deksel pakning, men samme det..

btw hadde uansett bytta til arp bolter (koster ikke mange kronene via ebay) og pakningen om du har tid til og vente fra ebay.de, er du litt fingernem og får tak i antall nm+grader du skal stramme de og evt etterstramme kommer ann på om du bruker f.eks mls pakning,pianotråd osv. så skal det være en kurant jobb. ja er endel demontering men går nok greit.

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår