Gå til innhold

Flytte luftmassemåler

Ranger emnet


rtbuggie

Anbefalte innlegg

Heisann.

vil det være noen store problemer å flytte Luftmassemåleren til rett før innsuget på en 95 940LT?

vil dette kunne føre til at bilen kan få litt lite suppe i forhold til luft?

lurte på om ikke dette kan være en mulighet for å få kjørt med åpen dump.

PS. kjører 0,8 bar

 

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke at det er mulig at dette funker optimalt.. på vakuum siden er det jo sikkert vellstand, men ved trykk.. lmm flokser jo bensinmengden utifra hvor mye luft som ryker forbi( lufta som fyker forbi kjøler ned den tråden inni) og kjøle effekten på 50 liter ukomprimert luft må jo nødvendigvis være nokså mye mer effektiv enn di samme 50 litrene når di er komprimert, da di ikke lenger ER 50 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om du har 10liter ukomprimert luft, så vil vel den ha en annen kjøle koeffesient(hmm, "vanskelig-ord") enn di samme 10 litrene luft komprimert på 1kg? og motorstyringa tar jo forrhold til at det er ukomprimert luft..? den komprimerte lufta "er jo mindre", når den er komprimert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If air density increases due to pressure increase or temperature drop, but the air volume remains constant, the denser air will remove more heat from the wire indicating a higher mass airflow. Unlike the vane meter's paddle sensing element, the hot wire responds directly to air density.

 

Fra wikipedia (så slipper jeg å knote sammen en forklaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 230FT i min, og når jeg satte på åpen dump ble jeg plaget med tomgangen. Flytta lmm'en mellom dumpventil og innsug, da funker alt fint.

Lader 1bar, men da blåser jeg ut det lokket som er limt med "silikon" (e.l.) på LMM.

Har bredbåndslambda og instrument som viser blandingen, og den ligger helt jevnt og trutt hele tiden :)

Endret av yengis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å ha lmm montert på trykksia mellom ic å innsuget, og det fungerte greit det, men jeg flyttet lmm tilbake før turboen, mest pga at når den står på trykk sia så blir det jo mere påkjenning på den og levetiden reduseres, å hvis man eks har en turno som kanskje slipper igjennom litt olje på trykksia så kan dette ødelegge lmm. jeg slit tidligere med å tomgangen og at motoren døde ut når jeg kjørte med åpen dump, men så fjernet jeg tomgangsregulatoren å plugget rørene til denne, og da fikk jeg en mye mere stabil tomgang å motoren dør ikke ut selv om jeg kjører med åpen dump. jeg kjører foresten med t-kam no og med denne er tomgangen stabil, men har prøvd å ha i a-kam å k-kam å da vart tomgangen helt på bær tur, men så byttet jeg tilbake til t-kam igjen uten å røre noe annet på motorn så ble tomgangen bra igjen, mystiske greier med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg en tilfeldig garrett t3 (tilnærmet lik 13c) også har jeg a-kam. men jeg fikk ikke min motor til å gå på tomgang selv om jeg hadde LMM på sugeside og resirkventil.. hmm

lurer derfor på; kan det ha noe å si hvor resirkventilen står plassert? for jeg hadde den 30cm før innsuget, mens på org 13c turbo, så er jo resirkventilen i kompressorhuset, så lufta som skal resirkuleres har bare 5cm å vandre. mens der jeg hadde den så måtte lufta sendes over hele motorromet (100-120cm med slange) kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår