rtbuggie Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Heisann. vil det være noen store problemer å flytte Luftmassemåleren til rett før innsuget på en 95 940LT? vil dette kunne føre til at bilen kan få litt lite suppe i forhold til luft? lurte på om ikke dette kan være en mulighet for å få kjørt med åpen dump. PS. kjører 0,8 bar -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Blandingsforholdet vil være riktig uansett om måleren står på sugeside eller trykkside. Eneste "problemet" du får er å skjøte ledningene. Kanskje ikke å anbefale hvis motoren din ånder mye gjennom veivhusvent eller turboen slipper gjennom olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 skjønner ikke at det er mulig at dette funker optimalt.. på vakuum siden er det jo sikkert vellstand, men ved trykk.. lmm flokser jo bensinmengden utifra hvor mye luft som ryker forbi( lufta som fyker forbi kjøler ned den tråden inni) og kjøle effekten på 50 liter ukomprimert luft må jo nødvendigvis være nokså mye mer effektiv enn di samme 50 litrene når di er komprimert, da di ikke lenger ER 50 liter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Luftmassen på tur inn i motoren er jo den samme både før og etter turboen... Hvis ikke har du en lekasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 men om du har 10liter ukomprimert luft, så vil vel den ha en annen kjøle koeffesient(hmm, "vanskelig-ord") enn di samme 10 litrene luft komprimert på 1kg? og motorstyringa tar jo forrhold til at det er ukomprimert luft..? den komprimerte lufta "er jo mindre", når den er komprimert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DD Norge Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Turboen lager jo varme og da vil vel lufta dekomprimeres. Så da blir det bedre å ha lmm på vakumside. ved trykkside vil man få varmere luft som da fører til at lmm gir feil signal. rett meg hvis jeg tar feil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 If air density increases due to pressure increase or temperature drop, but the air volume remains constant, the denser air will remove more heat from the wire indicating a higher mass airflow. Unlike the vane meter's paddle sensing element, the hot wire responds directly to air density. Fra wikipedia (så slipper jeg å knote sammen en forklaring) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 (endret) Har 230FT i min, og når jeg satte på åpen dump ble jeg plaget med tomgangen. Flytta lmm'en mellom dumpventil og innsug, da funker alt fint. Lader 1bar, men da blåser jeg ut det lokket som er limt med "silikon" (e.l.) på LMM. Har bredbåndslambda og instrument som viser blandingen, og den ligger helt jevnt og trutt hele tiden :) Endret Mars 5, 2009 av yengis Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 hmm...leser, og forstår (tror jeg hvertfall!;)) det der fra wiki, men har fremdeles litt vansker med å tygge det gjennom å ta det for god fisk..men jeg er ikke noe fysikk ekspert jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 har prøvd å ha lmm montert på trykksia mellom ic å innsuget, og det fungerte greit det, men jeg flyttet lmm tilbake før turboen, mest pga at når den står på trykk sia så blir det jo mere påkjenning på den og levetiden reduseres, å hvis man eks har en turno som kanskje slipper igjennom litt olje på trykksia så kan dette ødelegge lmm. jeg slit tidligere med å tomgangen og at motoren døde ut når jeg kjørte med åpen dump, men så fjernet jeg tomgangsregulatoren å plugget rørene til denne, og da fikk jeg en mye mere stabil tomgang å motoren dør ikke ut selv om jeg kjører med åpen dump. jeg kjører foresten med t-kam no og med denne er tomgangen stabil, men har prøvd å ha i a-kam å k-kam å da vart tomgangen helt på bær tur, men så byttet jeg tilbake til t-kam igjen uten å røre noe annet på motorn så ble tomgangen bra igjen, mystiske greier med andre ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 nå har jeg en tilfeldig garrett t3 (tilnærmet lik 13c) også har jeg a-kam. men jeg fikk ikke min motor til å gå på tomgang selv om jeg hadde LMM på sugeside og resirkventil.. hmm lurer derfor på; kan det ha noe å si hvor resirkventilen står plassert? for jeg hadde den 30cm før innsuget, mens på org 13c turbo, så er jo resirkventilen i kompressorhuset, så lufta som skal resirkuleres har bare 5cm å vandre. mens der jeg hadde den så måtte lufta sendes over hele motorromet (100-120cm med slange) kan dette ha noe å si? Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.