Gå til innhold

S60 01-02 mod. Barndomssykdommer?

Ranger emnet

Aleks_

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har sett litt rundt på S60 på internett i det siste, og vurderer å kjøpe meg en etterhvert. :)

Derfor lurte jeg på om disse bilene hadde noen barndomssykdommer de første produksjonsårene, slik som de fleste andre biler også har? Noen spesielle problemer disse bilene sliter med?

Har hørt at forstillinga ikke er helt den beste, kan dette stemme?

Er det enkelt å hente ut mer hester av bensinmotorene? Mest relevant er vel 2,0T men også 2,4T.

Alt av info dere sitter med mottas med takk :happyhappy:

EDIT: Girkassene. Tåler disse mye hester? Tenker da på manuell. :)

Mvh

Aleks

Endret av Aleks_

1997 Saab 900 S

STCN N1025

[x]1990 Mercedes-Benz 230E

[x] Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke mye forandringer i forstillingaa fra første til siste modell akkurat.

Tror det var endring fra stål til alu (eller omvent) på bærearm og lenkestag. Vet at 07 modellene fikk ny og sterkere utforming på bæraarm og bærekule.

Typiske slitedeler i forstillinga er vel styrestag, lenkestag, litt bærekuler og foring i støtdempertårn.

Er vel egentlig ikke noe overforbruk på noen av disse delene, men styrestagene blir veldig fort slakk i. Men tilgjengjeld går de langt før du egentlig trenger å skifte dem.

Personlig synes jeg at interiøret på de eldre modellene virker av litt dårligere kvalitet enn feks. 05 og nyere. Jeg personlig ville satset på 05 og nyere, men da blir det kanskje vanskeligere å finne bensinutgaver også. Var jo mest diesel som gikk da. Men 185 hk diesel er jo også fint, chip så får du 220 hk / 470 Nm. Sjekk http://www.bsrab.se for chip.

Når det gjelder bensinmotorene har gasspjeldet en lei tendens til å takke for seg, blir noen tusenlapper å skifta på verksted iallefall.

Manuellkassa tåler en del mer enn automatkassene. Om man ikke er nøye med hyppige oljeskift på automat, blir ofte disse kassene veldig dårlige.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...