Gå til innhold

Gjennomsnittsmåling, 1 politi vs 3 vitner.

Ranger emnet

smrf

Anbefalte innlegg

Var på vei hjem her forleden dag.. Havnet bak to biler. Forreste bilen var et pensjonistpar som kjørte 60 i 80 sonen. Bilen bak dem kjørte ikke forbi. Jeg grep sjangsen, og tok forbi begge to. La meg deretter i 80 i 70 sonen. Her begynte angivelig målingen.

Målingen strakk seg over 964 meter og 36,45 sekunder, og viste en fart på gjennomsnittlig 97 km/t.

Problemet er bare det at jeg kjørte i ca 80 på den aktuelle strekningen, både under, og etter forbikjøring. Vi er 3 stk som står på dette, og jeg nekter å godta forenklet forelegg. Enkelt og greit pga 97 km/t er veldig ubehagelig igjennom et par ekle svinger der.

Har hørt mye frem og tilbake ang. det at en politimann teller som to vitner, men jeg tror jeg er ganske rævkjørt uansett. Mine vitner er heldigvis to oppegående folk som ikke har noe på rullebladet, og er av den typen som du bare vet at ikke kan lyve.

Hvordan tror dere jeg ligger ann? Tror jeg skal ringe å spørre lensmannen i den kommunen der om kalibreringsdokumenter på måleren.. For jeg VET at det ikke stemmer. Mistet lappen en gang før, kjørte vesentlig for fort i en 60 sone, og ble målt til 86,24 km/t. Synes da at det er merkelig at det slår andre veien nå plutselig. Kanskje karma spiller meg et puss :D

Gir en lyd når jeg får vite noe mer. "Du e så jævla lide ydmyge!" Quote, Lensmannen. ;)

Endret av smrf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som ble tatt på samme måte, men klaget da på stedet og fikk lov til å kjøre med en poiti i bilen og en som målte og da viste faktisk laseren feil (var vel snakk om ca 10-15 over) MEN dette var også på bygda hvor vi har litt mer forståelse for hverandre he he. ble ingen bot den dagen nei, så hender at laseren er feil justert.

Skal også nevnes at de tidligere målte "hus" og annen fast eiendom til over 70 km/t, dette da i laserens tidligere barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du tror ikke noe på det fordi....................? Når man kommer fra en liten bygd kan det faktisk skje siden man "kjenner" hverandre litt bedre enn i stor byene. Ble også en sak ut av det som ble nevnt i media så det ble påvist feil i måler apparatene. Så at du ikke tror på det får da være din sak. kan ikke skjønne hva jeg skulle tjene på å ljuge her etter heller.

Du får lese litt her så kanskje du ikke tviler så mye mer heller (saken er ikke fra der jeg bor, men sammen feil som ble avdekket)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/04/525899.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buskmann er forumets største idiot.

Bare trykk på ignorer bruker med en gang, så sparer du deg for mye irritasjon.

Buskmann holder forøvrig til i området Fetsund Rælingen.

Uten at vi trenger å gå noe mer inn på akkurat hva hjan driver med der.

Bare har en følelse av at han ikke er noen ålreit person.

Hehe!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buskmann er forumets største idiot.

Bare trykk på ignorer bruker med en gang, så sparer du deg for mye irritasjon.

Buskmann holder forøvrig til i området Fetsund Rælingen.

Uten at vi trenger å gå noe mer inn på akkurat hva hjan driver med der.

Bare har en følelse av at han ikke er noen ålreit person.

Hehe!!

x2! Men vi trengere tapere også for å ha vinnere.

Ignorere:O? hvor er den knappen hen?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider