Gå til innhold

Fikse litt små ting

Fox

Anbefalte innlegg

Tenkte å fikse det som ikke fungerer på Primeraen og trenger da tips

1. Setevarmeren fungerer ikke. Hvor begynner jeg?

2. Lyset i taket fungerer ikke når jeg åpner en av dørene. Denne ble herpa da jeg testet noen neonlys der. Vet det sitter en diode ett eller annet sted. kan den ha tatt kvelden?

3. Trått varmeapp. dvs. at det er litt vrient å få endret utblåsingen til dit jeg vil ha den.

Ellers fungerer ikke lyset i bagasjerommet heller. Der har kontaktene på bryteren irret bort. Den sitter i selve låsen og den ser dyr ut. Men har kjøpt en liten hendig trykknapp som jeg skal felle inn.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke det at jeg har så mye peil, men det første jeg ville ha skjekka er jo sikringene.

Er det OK at jeg lager et sp. nr. 4? Tok meg vist friheten før jeg fikk svar. :(

4. Justeringen for sete ryggen fungere ikke, er det et spor eller noesånt denne har hoppet ut av?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hos meg heller..

Eller..den på passasjer siden fungerer, men ikke min,og det er litt upraktisk..

Kommer med et nytt et jeg.. :p

Noen som har klart å ta ut hele speedometer saken??med turteller og alt det der..

Jeg har nemlig ikke noe lys der,og det er litt vanskelig å se hvor fort jeg kjører når det er mørkt ute..Litt upraktisk det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve meg på noen jeg da..........

1. Sjekke sikringa, er den i orden så kan du måle om det er brudd i elementet ( ohme) er det brudd der så må elemtet skiftes!! Hvis det ikke er brudd der og sikringa er i orden kan det være bryteren, eller ledningsnettet!!

2. Mest sannsynelig sikringa! Tror det er den sikringa det står cig- ligter på men husker ikke helt!

3. Har du sjekka om det ligger noen ledninger i veien for skinnene/stagene som styrer spjeldene på varmeapp. huset (kan lett skje ved feks. montering av stereo) Dette er ganske lett og se hvis du legger deg ned og ser på, mens du får en annen til og trykke på knappene! (legg deg ned og se oppunder bak stereo/v.app)

4.Er litt vanskelig og si. Må mest sannsynelig ta ut sete og demontere trekk/puter! Er det noe feil så vil du nok se det med en gang da!

5. Speedometeret skal ikke være så vanskelig og ta ut! Er bare endel skruer! Må også huske og ta av dekselet rundt rattet og det over pedalene!! Senk så rattet helt ned for og komme lettere til! Når det er gjort så må du løsne alle stikkene bak, og da er det bare og ta det ut!

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

For min del på setevarmerne, så lyser begge bryterne når jeg setter de på iallfall.

Tipper det er noe i setet ja.

Har samme problem i min bil... :( lurer kanskje på om det kan være en relè som er gåen, fordi det er i begge setene.

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS-burner'n

Har samme problem i min bil... :( lurer kanskje på om det kan være en relè som er gåen, fordi det er i begge setene.

Jasså. Så bilen ble din? Gratulerer i tilfelle da. Og velkommen inn i gjengen :)

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Kjøpte du den av en figur på sør/sørvest landet? er det hengerfeste på den? Er det en 1,6 eller 2 liter?

Ja kjøpte den av en kar som bodde på sør/vestlandet. Den har gått en periode i fredrikstad, men først i Oslo. Ja det er henger feste og det er en 2.0l. Ikke no 1.6 på en så stor bil her i gården :P :P

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Da tror jeg at jeg vet hvilken bil det er. Den har vært totalvrak en gang i tiden.... Lurte deg ;) Hehe. Ble redd no. Den bilen skulle egentlig jeg ha kjørt rundt i. Hadde det ikke vært for at selger var så jæ... treg med å møte meg. Så da kjøpte jeg heller den jeg har. Fikk du se NAF rapport på den? I tilfelle er det noe jeg sa han måtte ordne hvis jeg skulle ha den. Så at den sto til salgs for en liten stund siden se. Han har ikke vært så aktiv med å selge den da tydeligvis. Jeg skulle se på den i Mars 2001.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Oki. Da tror jeg at jeg vet hvilken bil det er. Den har vært totalvrak en gang i tiden.... Lurte deg ;) Hehe. Ble redd no. Den bilen skulle egentlig jeg ha kjørt rundt i. Hadde det ikke vært for at selger var så jæ... treg med å møte meg. Så da kjøpte jeg heller den jeg har. Fikk du se NAF rapport på den? I tilfelle er det noe jeg sa han måtte ordne hvis jeg skulle ha den. Så at den sto til salgs for en liten stund siden se. Han har ikke vært så aktiv med å selge den da tydeligvis. Jeg skulle se på den i Mars 2001.

OK. Morfar (pensjonert bilmekaniker) kjenner sjefen på Nissan i Bærum, så jeg har fått vite mer en hva eieren selv viste om den. Han karen her kjøpte den i Juni 2001.

BTW: Hva skulle du gi for bilen da?

http://www.home.no/rs-burnern/ <---- bilder av bilen vis du ikke så den andre linken

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider