Gå til innhold

Fikse litt små ting

Fox

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal ikke lyse de. Det er jeg 99% sikker på. Men de lyser jo når de er trykket inn. Hadde de lyst så synes jeg de hadde vært litt i "veien" for utsikten pga at de "blender"

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

skal ikke lyse de. Det er jeg 99% sikker på. Men de lyser jo når de er trykket inn. Hadde de lyst så synes jeg de hadde vært litt i "veien" for utsikten pga at de "blender"

Okey, hvorfor jeg spør så mye er fordi at de knappene lyste på vår gamle Nissan Primera LX2.0 '92 stasjonsvogn.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 4 bryterene over radioen skal lyse alle sammen!

Det går ann å skifte pære i alle, men enkelte av dem må d-monteres helt og bytte løs pære (liten pære med to tråder som man selv må bøye inn i pæreholderen i gummi)

Hvis du får problemer med å få tak i en slik pære, fåes de kjøpt hos Birger N Haug (ensjø i hvertfall), men det er ikke en orginal Nissan-pære.

NB! Ved d-montering av bryteren(e) må man passe på så ikke kulene og fjørene i bryter'n spretter rundt! J...... vanskelig å finne igjen ;)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oddemann

De lyser visst eg trykker knappene inn. Tipper de funker fint eg du.

De skal ha "natt belysning", men også indikator-lys på bryter til varmetråder og tåke-baklys.

Varsellys har på noen modeller indikator-lys (husker ikke årstall/modell...) Lyktespyler-bryter har ikke indikator-lys.

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

De 4 bryterene over radioen skal lyse alle sammen!

Det går ann å skifte pære i alle, men enkelte av dem må d-monteres helt og bytte løs pære (liten pære med to tråder som man selv må bøye inn i pæreholderen i gummi)

Hvis du får problemer med å få tak i en slik pære, fåes de kjøpt hos Birger N Haug (ensjø i hvertfall), men det er ikke en orginal Nissan-pære.

NB! Ved d-montering av bryteren(e) må man passe på så ikke kulene og fjørene i bryter'n spretter rundt! J...... vanskelig å finne igjen ;)

Jeg har fått ut bryteren og sånt, men så sitter det igjen en sånn del, som virker som man kan ta av. Men jeg får den ikke av.... (på baksiden av selve knappen/boksen)

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS-burner'n

Jeg har fått ut bryteren og sånt, men så sitter det igjen en sånn del, som virker som man kan ta av. Men jeg får den ikke av.... (på baksiden av selve knappen/boksen)

Ser den ut som en skrue i plast? For da er det bare å skru ca en 1/4 omdr. og vippe den ut med liten flat skrutrekker eller banke den ut.

Hvis ikke:

Legg bryteren på bore, tving en lite flat skrutrekker inn på sidene ved de "ørene" du ser der. Vipp opp inner-delen av bryteren rett opp (fra bore).

Da skal du se pæra/pærene i den delen du vippa opp, montert i en liten gummi-knott som du drar rett ut. Legg merke til hvordan trådene til pæra er fletta inn i gummien før du tar ut pæra.

Hjelper dette?

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Ser den ut som en skrue i plast? For da er det bare å skru ca en 1/4 omdr. og vippe den ut med liten flat skrutrekker eller banke den ut.

Hvis ikke:

Legg bryteren på bore, tving en lite flat skrutrekker inn på sidene ved de "ørene" du ser der. Vipp opp inner-delen av bryteren rett opp (fra bore).

Da skal du se pæra/pærene i den delen du vippa opp, montert i en liten gummi-knott som du drar rett ut. Legg merke til hvordan trådene til pæra er fletta inn i gummien før du tar ut pæra.

Hjelper dette?

Jo fant det ut nå. Takk for hjelpa. Tok ut hele greia tok ikke sjansen på og skru ut de plast skruene (ennå).... Skal innom Birger N. Haug. på rud i morgen, men det jeg stussa over er at absolutt [_alle_ lysene er gått.

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider