Gå til innhold

Fikse litt små ting

Fox

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke u-vandelig att de pærene går. De er veldig små, og blir derfor lett så varme att tråden i pæra brenner-over :(

Men det er jo ikke helt fjærnt å tenke seg att når alle pærene er like gamle, så går de nesten samtidig også ;)

Desuten så er det forholdsvis dyrt å skifte de pærene på verksted. Blir jo fort nesten en time arbeid + pærer, så det koster fort 1000kr!

Ikke alle syns det er SÅ viktig med de lysene da? (tenker på forige eiere av bilen din)

Har aldri opplevd att det er feil i det elektriske til kun nattbelysning i de bryterene. Da mangler man som regel allt lys i instrument, varmeapp., hanskerom, askebeger, sig.tenner, osv.

(pærene holder gjerne til bilen har gått 60-100000km / 2-5 år, men det varierer sef mye!)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Ikke u-vandelig att de pærene går. De er veldig små, og blir derfor lett så varme att tråden i pæra brenner-over :(

Men det er jo ikke helt fjærnt å tenke seg att når alle pærene er like gamle, så går de nesten samtidig også ;)

Desuten så er det forholdsvis dyrt å skifte de pærene på verksted. Blir jo fort nesten en time arbeid + pærer, så det koster fort 1000kr!

Ikke alle syns det er SÅ viktig med de lysene da? (tenker på forige eiere av bilen din)

Har aldri opplevd att det er feil i det elektriske til kun nattbelysning i de bryterene. Da mangler man som regel allt lys i instrument, varmeapp., hanskerom, askebeger, sig.tenner, osv.

(pærene holder gjerne til bilen har gått 60-100000km / 2-5 år, men det varierer sef mye!)

Kanskje han som hadde den før ga litt f. Jeg liker hvertfall at alt skal være istand. Det er jo også gjordt noe annet jalla mekk på bilen. Det er tatt ut hele lys opplegget i hanske rommet. Så er det montert lys ved pedal settet som man kan, skru av på med den tåkelys lignende kanppen vedsiden av brekket. Kun når motoren er i gang.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS-burner'n

Kanskje han som hadde den før ga litt f. Jeg liker hvertfall at alt skal være istand. Det er jo også gjordt noe annet jalla mekk på bilen. Det er tatt ut hele lys opplegget i hanske rommet. Så er det montert lys ved pedal settet som man kan, skru av på med den tåkelys lignende kanppen vedsiden av brekket. Kun når motoren er i gang.

Helt enig!

Det er ikke alle Primeraene som har hanskeromslys (husker ikke hvem som har og ikke...)

Er det en gammel skole-bil?

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Er det en gammel skole-bil?

Jeg er ikke sikker. Bilen stammer hvertfall fra Bilhuset as i Oslo. Første eier hadde jevnlig service på den i Oslo, så jeg regner med at han bodde der. Andre eier kjøpte den når han bodde i fredrikstad og flyttet senere til telemark. Han som bodde i telemark har vertfall ikke brukt den som skole bilen, men hva han i Oslo har gjordt veit jeg ikke.

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Siden det er lys til pedalene er det sikkert vært en gammel skolebil!! Har du bryter til ABS også?? Det er det på min! Bilene våre har sikkert vært eid av samme skolebil-firma, som kjøpte og registrerte de samtidig:)

Er mulig det går ann og slå av absen. Hvilken knapp bruker du for å slå den av med? Ser ut som det kan ha sitti noe i hanske rommet;)

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to grøftlys brytere, skjønner ikke hvorfor. For vis jeg slår av den ene går begge lysen av uansett, om den andre står på. Så har jeg en rød knapp i det store "dekselet" som jeg ikke veit hva er til. Skal teste det ut neste gang jeg lufter bilen.

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr_primera

pussig det der med lysene over cd-spilleren, alle har gått hos meg oxo..:p

noen som fant ut hvor mye disse pærere kostet?

De løse pærene koster vel ca 10-20kr stk

Hvis du skal ha de som har holder, hoster de vel ca 50-70kr stk.

De løse pærene kan også monteres i de med pæreholder, hvis du vil spare litt penger ;)

Ring f.eks Birger N Haug på t. 23 24 41 00 for nøyaktig pris ;)

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Jo fant det ut nå. Takk for hjelpa. Tok ut hele greia tok ikke sjansen på og skru ut de plast skruene (ennå).... Skal innom Birger N. Haug. på rud i morgen, men det jeg stussa over er at absolutt [_alle_ lysene er gått.

Hvordan fikk du tatt ut knappene?

bare å bryte dem ut?!:p

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr_primera

Hvordan fikk du tatt ut knappene?

bare å bryte dem ut?!:p

Alt. 1:

Det går ann å vippe dem ut med liten skrutrekker på sidene, med en liten papp-bit mellom skrutrekker'n og midtkonsollen, men det er da en sjanse for å ødelegge bryteren...

Alt. 2:

Det beste er å skru ut midtkonsollen og presse bryterene ut fra baksiden.

Jeg bruker alltid alt. 2 ;)

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Alt. 1:

Det går ann å vippe dem ut med liten skrutrekker på sidene, med en liten papp-bit mellom skrutrekker'n og midtkonsollen, men det er da en sjanse for å ødelegge bryteren...

Alt. 2:

Det beste er å skru ut midtkonsollen og presse bryterene ut fra baksiden.

Jeg bruker alltid alt. 2 ;)

Bruker også metod nr. 2. Skal få rota meg ned på Birger N. Haug en dag og få bestilt noen grøftelys glass. Kan ta å undersøke prisen da...

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider