Gå til innhold

Problemer etter motorvask. Bil går fint frem til den blir varm!

Ranger emnet

^Th0mas^

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg fikk Statoil til å ta en motorvask på min KIA Sephia 95-mod. Dette ble nok gjort med en høytrykksspyler, men problemer har oppstått i ettertid.

Når jeg starter bilen om morgenen når bilen er helt kald starter den fint. Jo varmere bilen blir, desto verre blir den å kjører. Den smeller/hoster under selve girspaken, renner vann ut av eksospotta, og da snakker jeg om å spytte ut vann. Etter at varmenåla er ca halveis blir den så dårlig at den slukner bare jeg rører gasspedalen. Etter det får jeg ikke start på den. Hvis jeg prøver å starte den smeller det litt under girspaken. Må vente til den er helt kald igjen før jeg får start.

Hvis jeg presser girspaken hardt ned får den et slags "ta ta ta VROOOOOOOM" lyd kan man si. Den tar det rolig, så utløser den masse turtall.

Noen som har vært borti dette før? Jeg har liksom en bil som funker bra i 10 minutter, bare den er kald nok.

Edit: Det virker ikke som bilen spytter ut kjøleveske/vann fra radiatoren. Det har ikke minsket noe særlig.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er lett å tro at det er vann i eksosannlegget som gjør at bilen blir dårlig når den er varm.. Eller er jeg helt på bærtur?

Bærtur..

Høres mer ut som hjernen får feil verdi fra en temp. sensor grunnet dårlig kontakt i sensorkontakten. mest sannsynlig pga fuktighet. Kontaktene er i utgangspunktet tette, men du kan lett få fuktighet i dem ved bruk av høytrykksspyler. Og siden de er "tette" så fordamper ikke fuktigheten ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider