Sharp Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Just kjøpt meg en 1988 760 GLE, helt original bil med B280E, multi-link og ABS. Problemet er altså at speedometeret viser ca. halv hastighet av det jeg faktisk kjører. ABS'n virker heller ikke Selgeren mente at sensoren i bakakslen ble byttet til en med feil antall tenner (fra 96 til 48). Kan det høres riktig ut? Er vel en del jobb å bytte denne i såfall, med mindre det bare er å få en omformer som dette: Det er ikke så lett å bytte fra 48 til 12 tenners "Tone-Wheel", uten å demontere hele diffen. Men det trenger du ikke heller; Volvo har en liten omformer som gjør om signalet; art.nr:1363568.Blir brukt på de første modellene med ABS, rundt -88, i hvert fall på min -88 780. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Ser nå i Vadis at det kom ny sensor på bakakslen i 1989, sensor-hjulet var også nytt i 1989. Vil det si at jeg kan bytte til ny sensor så skal alt være OK? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Nææ. Bytt ringen på diffen i stedet du. Litt jobb er det da. Men det er nok det du må til med. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Nææ. Bytt ringen på diffen i stedet du. Litt jobb er det da. Men det er nok det du må til med. Litt jobb?? Er det ikke snakk om å demontere heile Multi-linken? alacocaina Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 OT: da har du go unnskyldning til politiet når du suser forbi i en fart på 160 km/t mens speedometeret viser 80 ;P Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Dersom det er kun sensoren som tidligere har vært byttet (ikke speedometer eller bakasling/tannkrans), så er det jo bare å få tak i rette giveren og montere den. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Dersom det er kun sensoren som tidligere har vært byttet (ikke speedometer eller bakasling/tannkrans), så er det jo bare å få tak i rette giveren og montere den. Var nok litt upresis. Bakakslingen som er byttet. Kan jeg nå bytte sensor eller speedometer for å få riktig hastighet? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Sikkert en mulighet å bytte speedometer. Men spørst om ABSen vil fungere rett med dette. Vil nok tro at å bytte ringen vil være det beste da. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.