Gå til innhold

Flytte fra UK til Norge

Ranger emnet

sorenbb

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nei faen da.. JEG skrev jo riktig;) var luremuslars som lurte meg her ;!) hahah

Haha... Ja, rettet på det nå =P Var ikke min skyld. Var trøtt =P

Men mente RHD ja...

men har dere ikke hørt at RWD skal bli ulvolig i Norge? :roll:

Hehe... =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR betydning! bl.a lyktene på bilen som må byttes!

i tilleg til det kommer det an på sikkerhets seler og andre småting som norge henger seg opp i når det gjelder jap og uk biler!;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på jap og uk-biler er en ting.. Men kicker de på uk-biler og tro? Det er jo det som er spørsmålet her. Lys er småting i forhold.

Jo, det ble stoppet innførsel av RHD kjøretøy i Norge for et par år siden. (eller var det i sommer?!) Uansett; Du får ikke godkjent bilen i Norge, til tross for at tilsvarende bil ble solgt ny i Norge.

Det ble stoppet godkjenning/registrering av japsebiler som ikke var typegodkjente for et par år siden vet jeg.. Japsebiler som ikke har vært solgt her til lands har en tendens til å være høyreratta.

Er du heeeelt sikker? Eller synser du, og presenterer det som harde fakta?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på jap og uk-biler er en ting.. Men kicker de på uk-biler og tro? Det er jo det som er spørsmålet her. Lys er småting i forhold.

Det ble stoppet godkjenning/registrering av japsebiler som ikke var typegodkjente for et par år siden vet jeg.. Japsebiler som ikke har vært solgt her til lands har en tendens til å være høyreratta.

Eirik

kompis... UK biler ER jap biler!

Alle bilene i uk kommer fra japan! I usa kommer de stortsett fra europa eller bygges om for amerikanske markedet i japan

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si hvor bilene er bygget vel..

Ta S13 og motorer som eksempel da.. Finner du en CA18 til salgs i England er den solgt ny hos Nissan der. Den er UK-spec, og har samme motor osv som vi fikk her. Finner du en SR20 til salgs i England er den importert til England senere, ikke solgt ny hos forhandler.

Jeg vet man ikke får skilter på Jap-spec biler her, S13 f.eks. Spørsmålet er om man får skilter på en RHD UK-spec bil, f.eks en S13 med CA18.. Den som selges i England er tross alt bygget etter samme kravene som de LHD-bilene solgt i Norge, og ikke etter japanske krav.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab, fra japan?

Greit nok at "vi" sliter nå, men vi er da faen ikke solgt til japan enda. Nå skal ikke jeg uttale meg helt sikkert her, men eriksmil er inne på noe angående typegodkjenning. Bilen er jo solgt kliss lik i norge, og da skal det ikke være noe problem og få den registrert såfremst du bytter småting som lykter og annet snacks.

Tror jeg.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik

Jeg er faktisk 98 % sikker. Og det var enten sommeren '08 eller '07

Grunnen til at jeg mener jeg er sikker på dette er fordi det var kickass diskusjoner på Gatebil.no forumet (Som jeg titter litt på). Og det var ikke bare jap-biler, men RHD biler som det ble snakket om.

Og det har ingenting med hvor bilene er laget nei, men RHD biler har kortere rammenummer eller hva faen det heter enn LHD biler. (Etter det jeg har hørt)

Offtopic: http://www.pistonheads.com/sales/887779.htm'

Sjekk den ut. R33 GTR Skyline til salgs i England som gjør 0-60 mph på 2.99 sek =O

Endret av CivicLars

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider