Audi-RF Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Lurer på hvordan man kjører denne fprsterkeren i 1 ohm. Har spurt en gang tidligere, men fikk som svar da at det ikke gikk. Men han som eide forsterkeren min før sa den var stabil i 1 ohm og det gikk helt fint bare den fikk litt ekstra kjøling. Hva skal jeg gjøre for å kjøre den i 1 ohm. Vil det gi mer effekt eller vil det ikke lønne seg så mye ? Forresten, noen som har noen forslag til subber som kan kjøres bra på denne forsterkeren ? Dette gjelder vanlig og i 1 ohm... Vil ha 2 små subber, kansje 8'', på denne forsterkeren. Har tenkt litt på 2xPioneer TS-WX205, helt greie subber som passer til denne forsterkeren med kasse og alt.... Har lyst å kjøpe subber som har kasse fra før av, lei av å styre på med å lage kasse osv...... men er disse subbene et dårlig valg til denne forsterkeren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Det med ohm kan du vel ikke bestemme på forsterker`n, det er det vel elementet som bestemmer..No særlig mer enn det tror jeg andre folk her får uttale seg om.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Hvis du har to 4ohms elementer parallellkopler du disse. Så brokopler du disse på Rockforden. Da vil forsterkeren "se" 1 ohm. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Det går å kjøre den i 1ohm... Men det er ikke noe å hente på det. Den klarer ikke å levere mer i 1ohm enn i 2ohm, så vitsen er borte. Det jeg anbefaler deg, om du skal kjøre to sub'er på den, er å skaffe 2stk 8ohm elementer. Så parallell kobler du dem, slik at du får 4ohm. Og så brukobler du dette på forsterkeren. De elementene bør ligge på ca 150watt RMS hver. Eller så bruker du en 4ohm sub på ca 300watt RMS, og brukobler kanalene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Originally posted by Mr.Stream Hvis du har to 4ohms elementer parallellkopler du disse. Så brokopler du disse på Rockforden. Da vil forsterkeren "se" 1 ohm. Jeg skjønner at du skjønner det, men litt kronglete forklaring synes jeg, så jeg tillater meg å presisere: :) Hvis man har en tokanals forsterker (som visstnok var tilfellet her) og brokopler en 4 ohms sub, så "ser" forsterkeren 4 ohm mono eller 2 ohm stereo (dvs den har like tung høyttalerlast som 4 stk sterokoplede 4 ohms subber). Kopler man på enda en sub på samme "brokoplingsmåte" så ser amp'en 2 ohm mono og 1 ohm stereo. Dette er generelt ganske stor belastning på "vanlige" stereoforsterkere og som nevnt over er det få amp'er som yter mer effekt her, så man taper egentlig kun kontroll over høyttalerne og øker forvregningen. Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg