Gå til innhold

B 230 at hjelp !

Ranger emnet

BARE B

Anbefalte innlegg

Hvor finner man en vettug B 230 AT motor ? Komplett til en vettug pris ? Noen som har en liggende? Den skal brukes i eldre bil så injection og masse elektronikk kommer ikke på tale. Da heller en turbo gasser motor. Så får den drikke så mye suppe som den vil..... Noen som har peil på pris?

Eric

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lite håp om å finne en org motor fra en 240 da. Skall i et buskjett prosjekt . Bedre og større motor får komme siden men skulle jo hatt doningen på veien til sommeren. Hva kan man ev betale for en slik motor? Koplett da må vite.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo ingen orginale AT-motorer da.. Er jo bare helt vanlige A-motorer med r-sport sitt turbokit på.. Selve kittet er igrunn "sjeldent", så må jo regne med å betale litt.. Jeg solgte manifold, forgasser, bensinpumpe, bunnpanne, turbotrykksmåler og fordeler for 1500kr... Så om man finner en GOD b230A-motor til rundt 1000-2000kr, så kommer man fort opp i 4-5000kr.. Men da er alt i GOD stand og omtrent nyoverhalt.. Var en på volvoforum som solgte en b21at motor for ei stund sida.. Den ble solgt for 5000kr mener jeg.. Var nyoverhalt og med helt ny turbo og sånt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe slikt jeg er på leting etter. Gjerne hel bil. Gammal orginal 240 turbo. Og hvor mye skal Raymond ha for bilen sin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe slikt jeg er på leting etter. Gjerne hel bil. Gammal orginal 240 turbo. Og hvor mye skal Raymond ha for bilen sin da?

Turboen er gåen, men jeg sliter fortsatt med om jeg skal selge eller ikke :)

men kan sende prisen på PM.

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen biler som kom orginalt med AT-motor.. Volvo kunne montere AT-kittet på fabrikken ja, dersom kjøper ønska det.. Da stod det vel også på motorplata i motorrommet at det var en AT-motor også.. Er kun b21ET som kom orginalt i 200-serien, og en orginal bil med b21et motor, er dyr.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen biler som kom orginalt med AT-motor.. Volvo kunne montere AT-kittet på fabrikken ja, dersom kjøper ønska det.. Da stod det vel også på motorplata i motorrommet at det var en AT-motor også.. Er kun b21ET som kom orginalt i 200-serien, og en orginal bil med b21et motor, er dyr.. :)

sikta du til meg ? :p

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja det er jo bare å lete da. Ellers har jeg fått en B200K GRØSS neddi kadetten. Hadde den liggende og bruker den som mal for montering. Gik jo mange 240 turbo rundt i min grønne ungdom. Må da vel finnes noen opprusta vrak som selges billig ???????

enten det ellers får man reise en tur til Sverige å hente en 740 TIC motor. Det blir vel billigere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider