VolvoMan Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Lest en annonse i sist medlemsblad for norsk volvo klubb... om ensom selgte en B19 motor med volum på 2,3 grunnet annen vivaksel.. Hvilken veiv er det brukt har hørt rykter om Volvo Penta??? Vist det med penta veiv stemmer tar jeg meg en tur til Volvo Penta lagret over nytt år Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Man får veivaksler med alle slaglengder, men penta veiva er populær den også. Vil gi 2,5l på din motor. Er det ikke Sten Parner som har et forsøk med slaglengde på over 10cm, og forventet slagvolum på 4,3l? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Men dette er vel ikke noe bra hvis du har turbo eller? Hva forandrer du ved veivbytte da, er det dreimomentet som blir bedre eller? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Joda, mye brukt med turbo dette. Be-4-you Stian har vel økt til mellom 2,7 - 2,9l med veivbytte. Du øker slaglengde og volum, kompresjon kan forbli den samme. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 :D da skal jeg finne meg ei penta veiv :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 det jeg ikke skjønner med bytte av veiv med større slaglengde er jo at da må jo stempelet gå lenger ned i sylinderen, men da går den jo tilsvarenede like langt opp også? For veiva er jo lik selv om råder/stempel er på vei ned eller om det er på vei opp... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 større slaglengde må man bytte til lavere stempel. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.