Bisarre Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Javel... Men med tanke på at man fint kan spille over 140dB med 1000watt, og selv det er alt for høyt til å sitte å høre på, ser jeg ikke vitsen i å fore på med 8000watt, for å få 155dB... Koster en formue. Og er ikke egnet til annet enn å skryte med. Men det er min mening... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Desember 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 det er lite som egentli er vits i og jøre. folk kjøper sæ fine bila. andre kjøper sæ store annlegg og mindre bila. syns di minste bilan med rått annlegg er tøffest:) da kan man jo ha partay og ingen klager på at det er fårr lavt lydniva:p har man så det håller så slepper man og tyne småe annlegg:P nu starter drinkings folke koz dokker snakkes til neste år:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Jaja, de anleggene som blir brukt i db drag er jo ubrukelig til daglig, spiller jo som oftest peak på 79hz. Spiller man under den frekvensen vil subben bunne med engang siden kassa er tuna så forbanna høyt. Er enig i at db drag er harry og meningsløst, men konkurrerer for det. Er jo så lite muligheter her oppe i nord. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Originally posted by kisen det er lite som egentli er vits i og jøre. folk kjøper sæ fine bila. andre kjøper sæ store annlegg og mindre bila. syns di minste bilan med rått annlegg er tøffest:) da kan man jo ha partay og ingen klager på at det er fårr lavt lydniva:p har man så det håller så slepper man og tyne småe annlegg:P nu starter drinkings folke koz dokker snakkes til neste år:) Du er mer enn velkommen til å få piping i øra av mine beskjedne 4x70 W på ba pro 4.5 & 6.5, og 530W på en Magnum D2. Tror jeg kunne ordnet så du fikk all den tinnitus du måtte begjære. Skal jeg være litt flabb så synes jeg feite biler med feite anlegg er MYE bedre enn fiestaer som humper bortover stripa med 4 Audiobahn/Biltema 12" ere på full vreng med en fortvila råner på evig musejakt bak rattet. :P Kvalitet i alle ledd mener nå jeg. I retrospekt må jeg melde at jeg sjøl hverken har feit bil eller eksepsjonelt fett anlegg. Men alt kommer til den som venter... På lønn... :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Januar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 når man går skole skal man ha fiesta:P råne lenge med en kaffekopp bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Er nok dømt til det her i landet ja. Ikke lett å leve på studielån og sommerjobbpenger... -Ikke glem kaffeavtalen til Hydro, Shell eller Esso som holder deg våken ut i de sene nattetimer slik at du kan score billige poenger ved å skysse damene hjem etter fest. Kalles å "legge inn aksjer" når du er rundt 18 - 22. Ved passerte 25 greser dette til ufin oppførsel, hehe. Sjøl så er jeg heldigvis hoppa av rånetoget (var forresten aldri lokfører, kun passasjer en sjelden gang...) og inn på en god trygg barkrakk for en runde Laphroaigh forlengst :D Dette sklei litt ut, men for å sladde innom topic igjen vil jeg si at en 50mm2 kabel vil greie seg for de fleste. Da har du iallefall noe å bygge på. Blir nok en god del andre ting som må skiftes før du har brukt opp kapasiteten på denne... Less is more gjelder her også, og da sikter jeg til at mindre motstand i kretsen gir mer strøm til sterkerne... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 hm, barer lurer litt, hvor mye strøm er en 50mm2 god for da på 5m strekk ? enn den 30mm2 som eg har ? Offtopic:Tdi snurreri er fint når du er student.....bedre en fiasko:D Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Rapper litt fra et av Bisarres mange informative inlegg om dette: (søkefunksjonen er rimelig kul ;) ) R= k(l/a) k= konstanten for materialet ledningen er laget av. For kobber er denne 0,0172 l= Lengde i meter a= Arealet til ledningen i mm2 Noe som fører til at: R30mm= 0,0172*(5/30)=0,00344 R50mm=0,0172*(5/50)=0,00172 (surprise surprise, hehe :rolleyes: ) Noe som gir en halvering av motstanden. Tallene ser kanskje ikke så imponerende ut, men alle bekker små gjør en stor å her. Motstanden blir totalt i serien summen av motstanden i kabler og koblinger, samt inngangsmotstanden på forsterkeren(e) (Rforsterker) = Rtot. Total effekt i kretsen finner en da ved følgende formel hvor U er spenningen i kretsen: P=U*U/Rtot Men siden noe av spenningen i kretsen ligger over ledningen får vi at I=P/U Spenningen over forsterkeren blir da U=Rforsterker*I, som igjen gir totaleffekten i formelen P=U*I Smell inn dine egne tall for dette så får du de tilnærmet reelle tallene for ditt oppsett... Kostnadsbesparende TDi ruler! Enig der. Gliser av mine 0,55 - 0,6 på blandakjøring, hehe :D. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Originally posted by kisen når man går skole skal man ha fiesta:P råne lenge med en kaffekopp bensin. Har du kjøpt dæ fiesta? :D Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 nei ikke noe fiesta. trur det blir litt fårr lite fårr en 15tommer:P blir kansje en golf det virker ikke så vanskeli og bygge og knø med den.. er jo tråssalt en amatør og en klønpeis da det jeller bil:P menneh den tid den sorg skal kjøpe bil til sommern så det er ikke stress:P i mellomtiden kan man fortsette og kjøpe litt stuff til annlegge i biln:P har du peiling på ka, batteri og laderegulator koster?:op uans kordan jikk det med det prosjekte ditt? sotte inn 2x12 spl nu? syns du skulle jøre det en eller anna gang:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Originally posted by kisen nei ikke noe fiesta. trur det blir litt fårr lite fårr en 15tommer:P blir kansje en golf det virker ikke så vanskeli og bygge og knø med den.. er jo tråssalt en amatør og en klønpeis da det jeller bil:P menneh den tid den sorg skal kjøpe bil til sommern så det er ikke stress:P i mellomtiden kan man fortsette og kjøpe litt stuff til annlegge i biln:P har du peiling på ka, batteri og laderegulator koster?:op uans kordan jikk det med det prosjekte ditt? sotte inn 2x12 spl nu? syns du skulle jøre det en eller anna gang:P Har spl ja... satt det inn i sommer.. ska innvestere i Focal frontsett.. Laderegulator? som i ? ar maxxima batteri... betlalte en 1000lapp for d når æ jobba på statoil, trur d koster en 1400-500. Funker nu jævli bra ti mitt forbruk (DLS d-1000 monoblock å Planetaudio 5.700 samt alt multimedia greian osvosv) Har en liten 0.5farads stinger kondensator muligens til salgs vist du e interesert.. Felgan som e på biln min i avatarn e åsså til salgs snart, boltsirkel 4x100 :) Nu blir det vel ny lakk, felga å stola + kansje nå motor stæsj ;) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 heh..:) skal ikke ha stinger i min bil:=) har en spl kondis til salgs om du e intresert i å få en større kondis:) kjøpte ny hær fårr ikke så lenge sia. har en spl kondis 1farat. koster 2300 kr.. digital hode på den osv osv.. krodan funker 12eran? hoff gleder mæ såm en hund og sette i gang prosjekte.. sitter og undrer på om man skal kjøpe en 15tommer til bare fårr og klikke helt:;) du bruker mye peng på biln din.. kordan lakk skal du ha på? skal du lakke inn noe hefti eller? det hadde jo vært noe:) så du har felga til salgs snart:) kasnje man skal ha dæm til sommern :P får c ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Originally posted by kisen heh..:) skal ikke ha stinger i min bil:=) har en spl kondis til salgs om du e intresert i å få en større kondis:) kjøpte ny hær fårr ikke så lenge sia. har en spl kondis 1farat. koster 2300 kr.. digital hode på den osv osv.. krodan funker 12eran? hoff gleder mæ såm en hund og sette i gang prosjekte.. sitter og undrer på om man skal kjøpe en 15tommer til bare fårr og klikke helt:;) du bruker mye peng på biln din.. kordan lakk skal du ha på? skal du lakke inn noe hefti eller? det hadde jo vært noe:) så du har felga til salgs snart:) kasnje man skal ha dæm til sommern :P får c ;) 12`eran funker glimmrende! Si i fra vist du vil ha felgan eller du vet nån som trenger. Her e nye felgan : :) Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 heh:) ka du skal selle dem fårr? med utn dekk?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Originally posted by kisen heh:) ka du skal selle dem fårr? med utn dekk?:) 2-3000,- uten dekk.. Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg