Gå til innhold

Mondeo Mk1 antispinn problem

keggen

Anbefalte innlegg

Støtte på et lite problem med min 1995 2.0 GLX stv. i dag, da antispinnlampa begynte å lyse! Har akkurat skiftet reg.reim på bilen, etter det har lampa lyst--- Nesten så jeg mistenker at noe har skjedd iløpet av regreimbyttet :-)

Har sjekket ledningene inn til modulen, skadefrie untatt et lite hakk i den ene av de tre ytterst på kontaktstykket. Har målt at det er gjennomgang i denne ledningen. Plastlokket over antispinnmodulen er tatt av, der virker det som om det er sprutet inn litt 5-56 eller WD-40 av forrige eier, litt "fettete" men ellers ingen treghet i mekanismen der (Hvor er det sølet i modulen alle snakker om, og hva gjør det? Er det kun mekanisk, eller noe elektrisk som kan forstyrres også?). Kabel ned til sensor/hjulring er skadefri. ABS virker. Gasswire intakt.

Har også lagt merke til at motoren er veldig treg ned fra turtall, ruser man motoren tar det lang tid før den er nede på tomgangshastigheten igjen. Gjelder både i fart og stillestående, kald som varm motor (men verst når den er varm, nesten antydning til cruisecontrol i fart! Har så godt som ingen motorbrems)

Har prøvd å lese meg fram til noe her på forumet, men det stemmer ikke helt 100 med det jeg opplever....

Noen der ute som sitter med kunnskap??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem som trådstarter, og er ikke kar om å finne ut noe som helst. ledninger og alt ser ut til å være i fin stand, men lampa lyser like herlig.., hos meg skjedde det litt mer gradvis, som kunne minne om at det var dårlig kontakt en plass.., men som sagt, finner ingenting..

kanskje noen har erfaringer med en sånn diagnosemaskin og funnet ut noe lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg koste på meg en slik test, kan vel ikke koste alt for mye spenn? Skal poste svaret fra Ford-gutta når jeg har vært på verkstedet :-)

:hello: Nå har jeg vært innom Ford i dag, verkstedet var stengt men det var en kar bak disken der som sa at jeg skulle prøve å koble fra minus polen på batteriet og la den være av i minimum 10 minutter. Det var for å resette styreenheten (?)... Gjorde som han sa, koblet fra - ventet 12 minutter for å være sikker - koblet på igjen og startet opp............... Vips, der var lampa slukket!! Kan det være sååå enkelt?? I alle fall, det funket for meg... På toppen av det hele, heeeeeeeelt gratis!

Har startet og stoppet motoren flere ganger i dag, vært på tur og kjørt flere mil, men ikke antydning til krøll... Alt funker :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til at motoren er veldig treg ned fra turtall, ruser man motoren tar det lang tid før den er nede på tomgangshastigheten igjen. Gjelder både i fart og stillestående, kald som varm motor (men verst når den er varm, nesten antydning til cruisecontrol i fart! Har så godt som ingen motorbrems)

Hjalp "batterimetoden" på turtallsproblemet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har samme problemet på min. leste i haynes manualen at det går ann å måle hjulsensorene framme med multimeter.

løsne multipluggen, sett på testpinnene og snurr på hjulet. da skal det gi et utslag på mellom 1,5 og 2 volt. er det mindre enn 1 så er sensoren gåen. har ikke fått prøvd dette på min enda så jeg kan ikke si om dette fungerer men kanskjer verdt å prøve. :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider