Gå til innhold

Trekke kabler! Noen som vet om gode guider?

Ranger emnet

veegard

Anbefalte innlegg

Var nok litt andre takter i denne bilen her enn volvoen ja!

Sliter litt med å finne ut av hvor jeg skal dra kablene, hvilke deksler jeg bør løsne på, osv.. Jeg er ganske blank på denne bilen her altså..

Jeg skal legge følgende kabler:

Motorrom:

• 5m 50mm2 kabel m/ 300A sikring: Batteri => Fordelerblokk #1 i bagasjerom

• 10cm 50mm2 kabel: Batteri => Jord

• 2.5m 50mm2 kabel: Dynamo => Batteri

Fra/til HU/dører:

• 5m 1,5mm2 kabel: Alpine CDA-9887R Remote out #1 => Genesis Profile Four 4x50w

• 5m 1,5mm2 kabel: Alpine CDA-9887R Remote out #1 => DynaBel BF4501 1x800w

• 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Genesis Profile Four +/- par #1 => Høyre framre delefilter

• 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Genesis Profile Four +/- par #2 => Venstre framre delefilter

• 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Høyre framre delefilter midwoofer out => Høyre midbass

• 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Høyre framre delefilter tweeter out => Høyre diskant

• 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Venstre framre delefilter => Venstre midbass

• 5m 4,0mm2 (x2) kabel: Venstre framre delefilter => Venstre diskant

Fordelerblokker / forsterkere / elementer i bagasjerom:

• 1m 4mm2 kabel: Fordelerblokk #1 (+12v) => Genesis Profile Four

• 1m 21mm2 kabel: Fordelerblokk #1 (+12v) => Dynabel BF4501

• 1m 4mm2 kabel: Genesis Profile Four => Fordelerblokk #2 (PE)

• 1m 21mm2 kabel: Dynabel BF4501 => Fordelerblokk #2 (PE)

• 0,5m 4,0mm2 (x2) kabel: Dynabel BF4501 paralellutgang #1 +/- #1=> Image Dynamics V3 D2 (2+2ohm)

• 0,5m 4,0mm2 (x2) kabel: Dynabel BF4501 paralellutgang #2 +/- #1=> Image Dynamics V3 D2 (2+2ohm)

Tips og forslag til ruting, montering av fordelerblokker, montering av forsterkere?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.2

Q: Hvor kan man trekke strømkabel til stereo fra batteriet og inn i kupéen?

A: Strømkabelen kan du trekke inn i den sorte boksen helt øverst til høyre i motorrommet og så ned langs rattstammen og til slutt ut ved pedalene.

Ligger noen bilder som viser hvordan det kan gjøres her:

opplegging av strømkabel i a4 - Bilforumet

Her finner du en guide som viser trekking av strømkabel fra batteri og trekking av signal og høytaler kabler fra spiller til bagasjerom:

Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Hvordan jeg la opp kabler til anlegg: (Takk til LoW RiDer)

Der har du en del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken. Sorry for at jeg er så dust at jeg spør om ting som står i FAQen.. Menn og bruksanvisninger vettu..

Trenger fortsatt noen fine bilder av noen som har 50mm2 i motorrommet da! Den mellom dynamo og batteri helst.. Jeg vet faktisk ikke hvor den koblingen er, det var litt vanskelig å komme til nedi der!

Går kabelen fra dynamo til batteri innom noen andre steder på veien? Eller er det rett fram? :)

Endret av veegard

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hvor den gikk i går kveld..

Den går ut hullet fra den liksom-torpedoveggen, ned bak dekselet med luftfilteret, følger en ledningskanal ned til bånn. Der går den bak og rundt motoren, for så å smyge seg opp innunder manifolden, for så å smyge seg inn på baksiden av dynamoen. Den ser ut til å være 16mm2. Noen som har byttet eller paralelltrukket en kabel til denne før?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...