Gå til innhold

Etterstramming av reg.raim?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Kjære Caravell venner dette har vært en hel svart dag.

På veg til min kones jobb kl.0545 i dag hørte jeg at det sa "smokk"i motoren.(har en 2002TDI.lang)og 200 meter til så var det stans.Bilen ble kjørt på det værkstedet jeg har brukt(Mekonomen)

kansje dumt men er ganske stor prisforskjeller på Møller og jeg er ufør!I løpet av dagen kom beskjeden,reg reima var røket,trolig med skader på motor,det for jeg vite i morgen(brrrrr)Men det var 40000km til regreima skulle skiftes og den ble skiftet på 119tusen på samma værksted.Når jeg spør:jammen må da være en slaks garanti på dette,så svarer værkstedmannen meg med-"jo men reima skal strammes etter vær gang kjørt 30000km.og det har du ikke fått gjort?Så lurer jeg,bløffer værkstedmannen meg,har aldri hørt om dette før.Dessuten bilværkstedet fortalte meg IKKE om dette da jeg var der,og det står heller 0 på kvitering,i det hele tatt dette var nytt.Og det er kjempealvorlig for motoren kan være helt gåen,hu av meg.Har noen hørt om lignende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt om. Har riktignok ikke direkte kjennskap til denne motoren, men de ALLER fleste biler, om ikke alle, har enten fjærstramming eller oljestramming av regreima.Altså automatisk stramming. Dessuten, hvis det nå var sånn at den skulle strammes etter 30000km, må de da vitterlig si det til deg, da det er ganske spesielt. Jeg syns dette høres ut som bullshit fra verkstedets side.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider