Gå til innhold

Astra G, strekke subwoofer kabel!

Ranger emnet

eXony

Anbefalte innlegg

Heisann folks!:)

Skal strekke kabler fra bagasjen, og innvendig i bilen, fram til spiller og batteri. Lurer på om det er noen enkle løsninger når det kommer til det å få kabelen inn til motorrommet. Samt hvordan jeg får kabelen opp til spilleren?:) Første gangen jeg gjør detta aleine:)

Takker for oppmerksamheten!:)

Opel Astra Sport 1,6 1999. Blå metallic... Deilig all the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det letteste er å tre fra motorrommet og inn i bilen, ikke motsatt. Se etter en gummigjennomføring med ledig plass, og stappe kabelen inn der. Jeg pleier å stappe inn endel til den detter ut under dashbordet, eller du kan få tak i den. så er det bare å legge kablene under dørtersklene og bakover. husk å legge strøm og signal på hver sin side for å unngå støy.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det letteste er å tre fra motorrommet og inn i bilen, ikke motsatt. Se etter en gummigjennomføring med ledig plass, og stappe kabelen inn der. Jeg pleier å stappe inn endel til den detter ut under dashbordet, eller du kan få tak i den. så er det bare å legge kablene under dørtersklene og bakover. husk å legge strøm og signal på hver sin side for å unngå støy.

Oki;) Nice! Subsignal er vell bare til å fre opp under der føttane går:) også trekke dem opp i dashen?:)

Takk!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en coupe med aircon og den har ingen ledige gjennomføringer i torpedoveggen så jeg borra sjøl på passasjersiden, så høyt oppunder aircon-boxen jeg klarte å komme. Om du må gjøre det samme, husk å lakk karosseriet med egnet lakk for å hindre rust og putt en gummigjennomføring i åpningen så ikke kablene kan skjære seg på kanten.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en coupe med aircon og den har ingen ledige gjennomføringer i torpedoveggen så jeg borra sjøl på passasjersiden, så høyt oppunder aircon-boxen jeg klarte å komme. Om du må gjøre det samme, husk å lakk karosseriet med egnet lakk for å hindre rust og putt en gummigjennomføring i åpningen så ikke kablene kan skjære seg på kanten.

Jalla biler:P Syykt at det ikke er gjennomføring til kabler... :P Åssen er det mulig! *oppgitt* Lage masse pes for å få igjennom en kabel...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei:P Tariq heter jeg!

Jeg var nok ikke klar nok i forhold til hva jeg mente. Da jeg sa "Andreas? =)", var det en invitt til Andreas her på Opelforumet til å uttale seg, han jobbet med bilstereo tidligere, om jeg husker riktig ;o)

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok ikke klar nok i forhold til hva jeg mente. Da jeg sa "Andreas? =)", var det en invitt til Andreas her på Opelforumet til å uttale seg, han jobbet med bilstereo tidligere, om jeg husker riktig ;o)

Mvh A.K

okok;) Ser greia, må vente på oppholdsvær nå, så akal jeg ta jobben, men ja, venter på bedre vær... må ha bar astalt og oppholdsvær:) vått får det bare være, kan være jeg får låne en garasje:) Kan være jeg bruker jobben sin etter stengetid på mandag:) da stenger jeg, så skal vell gå greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommmer svaret mitt A.K ;)

Hvis du har cruise controll så har du ledig gjennomføring, hvis ikke så er det bare å finne fram drillen. Jeg laget hull ved siden av der gasswiren går. Da får du den igjennom rett over beina på sjåfør sia. Så er det bare å løsne plastikken hele veien bakover og skule kablen under der. Signal trekker du på motsatt side, altså passasjer sia. Skru ut hanskerommet (ganske enkelt, 6 skruer) så har du masse plass og får kablen opp bak den og til spillern. regner med at du har annen spiller også siden du skal koble på signal ut, for det kan du ikke på den orginale.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er faktisk å legge kablen fra bateriet, og ned under bilen, og opp i bagasje rommet. er et hull med en gummi propp under teppet der, som det ikke er noe problem å legge den gjennom.

er tungvint å må legge kabel frem til spilleren igjen da, men men.

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veit jeg det ALJ_GSi, takk for svara:D Var godt du sa det, for da må jeg bestille ny spiller ASAP. Trudde det var output på orgspillern, så hadde tenkt til å drøye å bytte, fram til sommern, men da kan jeg jo likegodt bytte nå:)

En ting til mens vi er inne på stereo, noen som vet hva slags elementer det er som sitter i dørene på Opel Astra G, 5drs. 99mod? Eventuelt hvor får jeg kjøpt den overgangen til 6'' elementer. Helst da nettbutikk, eller butikk i nærheten av Sandefjord!;)

Var detta en grei spiller?:

http://www.mamut.net/dynabel/subdet693.htm

Og kanskje dette et greit komponentsett, til erstatning av dørhøyttalerne forran?:

http://www.mamut.net/dynabel/subdet596.htm

Var dette sånn sak som gjorde at man fortsatt fikk bruke rattkontrollen i bilen?:

http://www.dynamicsounds.co.uk/autoleads-pc99x06-vauxhall-corsa-astra-vectra-omega-zafira-stalk-adaptor-p-9114.html

Det var her handlelista lå akkurat nå;) hehehe!!:D

Takker og bukker:)

Endret av eXony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger overgang til 6,5". Alle pioneer forhandlere, strømmen bilradio og bilradiospesialisten kan skaffe dette.

Er sikkert ok den spiller, hvis du kun skal kjøre sub på forsterker og aldri koble forsterker på frontsettet, da den har kun 1 preout.

Høyttalerne kjenner jeg ikke, men dyrere dynabel er det ikke no feil på

Rattkontroller får du kjøpt der du kjøper pioneer. ser litt anneledes ut enn den du linka til.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider