xtreme-corrado Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 nå trenger jeg seriøst en overhaling av g-laderen. noen som veit hvor jeg kan kjøpe et overhalings kit? og selvfølgelig prisen for dette?? er det noe jeg bør la et verksted gjøre for meg, eller går det an å gjøre dette selv??? mvh roger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Hør med Polo Classic! Han er neppe online igjen før ferien er over ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 http://www.kompressorkanada.ca/ Får masse skryt på vortex forumet. http://www.jabbasport.com/ Mange i Norge bruker dei, jævli flinke http://www.slstuning.de/ Svenskene er glad i disse. "Gruvenauto" og "g-laderdoktor" har eg berre hørt drit om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Ferie, hva er det? Har sånt jeg vet du Jabbasport selger ikke overhalingskit, og de har begynt å få dårligere rykte i UK etter som det er kommet til litt konkurranse. Enkelte ladere har holdt bare rundt 25t km etter overhaling, om det er eier eller Jabba sin feil skal ikke jeg si noe om, da jeg personlig ikke har sett laderene det er snakk om. Hvor seriøst trenger laderen din overhaling da? Har du veldig lavt ladetrykk kan noe være ødelagt i laderen og du må ha "ny" lader Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtreme-corrado Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 ny lader er uaktuelt, ettersom prisen er alt for høy!! den lader svært dårlig pluss at det kommer en svak ulyd. den har ladet dårlig en liten stund nå men etter at lyden kom har jeg parkert bilen. kun kjørt i tre min etter at lyden kom... tror du jeg må ha en helt ny lader? for det tror jeg ikke jeg har råd til på en lang stund... mvh roger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by xtreme-corrado ny lader er uaktuelt, ettersom prisen er alt for høy!! den lader svært dårlig pluss at det kommer en svak ulyd. den har ladet dårlig en liten stund nå men etter at lyden kom har jeg parkert bilen. kun kjørt i tre min etter at lyden kom... tror du jeg må ha en helt ny lader? for det tror jeg ikke jeg har råd til på en lang stund... mvh roger Ulyder er vanligvis lagerene på den lille akselen, tikkelyder er vanligvis lageret i senteret av laderen. Om du trenger ny kan jeg ikke si før jeg har tittet inni. IKKE kjør mer med bilen uten å koble fra laderen ihvertfall. Kjøp viftereim til Volvo 4 serie hvis du ikke har AC. Den skal nok passe sånn ca. på lengden. Kan muligens skaffe overhalt lader fra Tyskland hvis det skulle knipe. Send en PM hvis du vil snakkke priser på overhalingskit og overhaling Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsremi Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Hvordan funker det å koble fra laderen da? er det bare å svinge den "nye" reima utenom laderen? må man ikke koble fra noe anna også? Jeg kjører mye i kalde områder, og jeg regner sterkt med at laderen ikke har noe godt av å bli starta i -20 og nedover.. ikke det at resten av bilen har så godt av det heller da.. hehe! Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by matsremi Hvordan funker det å koble fra laderen da? er det bare å svinge den "nye" reima utenom laderen? må man ikke koble fra noe anna også? Jeg kjører mye i kalde områder, og jeg regner sterkt med at laderen ikke har noe godt av å bli starta i -20 og nedover.. ikke det at resten av bilen har så godt av det heller da.. hehe! Kobler fra oljetilførselen og luftfilteret kobles rett til intercooler røret. Ikke noe problem å starte g-lader i kaldt vær, bar du kjøre bilen varm og ikke lar den stå på tomgang mer enn 30-60 sek. Kjør med god syntetisk olje, aldri over 2500 før motoren har nådd 50 grader og aldri over 3000 før oljen har nådd 80 grader Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by Polo Classic og ikke lar den stå på tomgang mer enn 30-60 sek Kan du forklare denne litt? hvorfor kan du ikke la motorn og olja bli varm ved å stå på tomgang? før du begynner å kjøre? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Bl.a fordi laderen ikke liker å ligge konstant turtall hele tiden. Bedre å kjøre den varm. Det er bare sånn man skal ta godt vare på laderen :D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by Polo Classic Bl.a fordi laderen ikke liker å ligge konstant turtall hele tiden. Bedre å kjøre den varm. Det er bare sånn man skal ta godt vare på laderen :D Oki:) greit.. hva med når du kjører motorvei kjøring og du ligger på 3000 rpm i 20 minutter.. har G-ladern vondt av det? eller bør man ruse opp å ned motoren pga. den ikke liker stabilt rpm.? Eller gjaldt dette bare når den var kald? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Det gjelder "mest" når den er kald. Klart ligger du i 200 på motorveien med 68/65 ladehjul så liker den ikke det heller. Trenger ikke å kjøre "ujevnt" ved motorveikjøring Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 sweet:)... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.