Gå til innhold

overhaling

Ranger emnet


xtreme-corrado

Anbefalte innlegg

Ferie, hva er det?

 

Har sånt jeg vet du

 

Jabbasport selger ikke overhalingskit, og de har begynt å få dårligere rykte i UK etter som det er kommet til litt konkurranse. Enkelte ladere har holdt bare rundt 25t km etter overhaling, om det er eier eller Jabba sin feil skal ikke jeg si noe om, da jeg personlig ikke har sett laderene det er snakk om.

 

Hvor seriøst trenger laderen din overhaling da? Har du veldig lavt ladetrykk kan noe være ødelagt i laderen og du må ha "ny" lader

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny lader er uaktuelt, ettersom prisen er alt for høy!!

 

den lader svært dårlig pluss at det kommer en svak ulyd.

 

den har ladet dårlig en liten stund nå men etter at lyden kom har jeg parkert bilen. kun kjørt i tre min etter at lyden kom...

 

tror du jeg må ha en helt ny lader? for det tror jeg ikke jeg har råd til på en lang stund...

 

mvh roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by xtreme-corrado

ny lader er uaktuelt, ettersom prisen er alt for høy!!

 

den lader svært dårlig pluss at det kommer en svak ulyd.

 

den har ladet dårlig en liten stund nå men etter at lyden kom har jeg parkert bilen. kun kjørt i tre min etter at lyden kom...

 

tror du jeg må ha en helt ny lader? for det tror jeg ikke jeg har råd til på en lang stund...

 

mvh roger

 

Ulyder er vanligvis lagerene på den lille akselen, tikkelyder er vanligvis lageret i senteret av laderen.

 

Om du trenger ny kan jeg ikke si før jeg har tittet inni.

 

IKKE kjør mer med bilen uten å koble fra laderen ihvertfall. Kjøp viftereim til Volvo 4 serie hvis du ikke har AC. Den skal nok passe sånn ca. på lengden.

 

Kan muligens skaffe overhalt lader fra Tyskland hvis det skulle knipe. Send en PM hvis du vil snakkke priser på overhalingskit og overhaling

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan funker det å koble fra laderen da? er det bare å svinge den "nye" reima utenom laderen? må man ikke koble fra noe anna også? Jeg kjører mye i kalde områder, og jeg regner sterkt med at laderen ikke har noe godt av å bli starta i -20 og nedover.. ikke det at resten av bilen har så godt av det heller da.. hehe!

96' Audi A6 2,5TDI Quattro

05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil)

ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil)

ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v

ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil)

ex 89' Corrado G60

ex 85' Toyota Carina II combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matsremi

Hvordan funker det å koble fra laderen da? er det bare å svinge den "nye" reima utenom laderen? må man ikke koble fra noe anna også? Jeg kjører mye i kalde områder, og jeg regner sterkt med at laderen ikke har noe godt av å bli starta i -20 og nedover.. ikke det at resten av bilen har så godt av det heller da.. hehe!

 

Kobler fra oljetilførselen og luftfilteret kobles rett til intercooler røret.

 

Ikke noe problem å starte g-lader i kaldt vær, bar du kjøre bilen varm og ikke lar den stå på tomgang mer enn 30-60 sek.

 

Kjør med god syntetisk olje, aldri over 2500 før motoren har nådd 50 grader og aldri over 3000 før oljen har nådd 80 grader

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

og ikke lar den stå på tomgang mer enn 30-60 sek

 

Kan du forklare denne litt? hvorfor kan du ikke la motorn og olja bli varm ved å stå på tomgang? før du begynner å kjøre?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Bl.a fordi laderen ikke liker å ligge konstant turtall hele tiden. Bedre å kjøre den varm.

 

Det er bare sånn man skal ta godt vare på laderen :D

 

Oki:) greit.. hva med når du kjører motorvei kjøring og du ligger på 3000 rpm i 20 minutter.. har G-ladern vondt av det? eller bør man ruse opp å ned motoren pga. den ikke liker stabilt rpm.?

 

Eller gjaldt dette bare når den var kald?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår