toyofan Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Noen som har bilder + forklaring på hvordan man kan sveise inn separat wastegateuttak på original 940 manifold? henrik h, hvor faen har det blitt av prosjekttråden din??? Takk for svar. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Et uttak på grenrøret, før turboen Inn på en wg og ut i eksosen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Henrikh har dette. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 og her har vi "the brains" og einstein?? vet jo dette, men lurer på hvordan man gjør det? hva slags sveisemetode for å få det til og sitte i støpegodset osv. bilder av gode løsninger og sånn- Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Hehe :P Ja jeg håper vel egentlig at du veit akkurat det ;) Men hvorfor ikke bare kjøpe et? De er jo ikke så dyre lenger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 trenger en billig og hurtig løsning;) det er så mye lettere å få tak i gode turboer uten intergret wg. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Lag ett bend så turboen blir plassert litt høyere og ta ut til wg på det? Tror ikke du greier å få til noe ideelt noe i 940 røret. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Ditta her er jo ei løysing.. :) for det er ikkje so enkelt og sveise på manefoil en heller.. :) spørst bare om det blir plass.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Kan bli veldig trangt bort til dempertårnet i 240.. aldri prøvd, men er ikke så god plass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Slik jeg har det... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 ah..men den turboen du har der er vel egentlig laget for baklokk med wg? men så har du bare satt en flens rett på utgangen? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 har bilder her av en svenske som rett og slett bare har sveiset inn rør rett på manifolden. vet ikke hvordan dette funker. men dårlig arbeid som er gjort her da.. ser ut som det er lørvet isammen med elektroder.. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 (endret) har bilder her av en svenske som rett og slett bare har sveiset inn rør rett på manifolden. vet ikke hvordan dette funker. men dårlig arbeid som er gjort her da..ser ut som det er lørvet isammen med elektroder.. syns dette så bra ut jeg...grunnen til at sveisen ikke ser fin ut er nok at han ikke har tatt bort slagget fra elektroden. og d er ikke lett å sveise så små rør fint med elektrode var en bra løsning mener jeg. problemet til trådstarter er jo at du ikke kan sveise vanlig stål direkte til støypegods. (tror jeg vertfall) så enten få tak i støypegods rørdeler eller lage en annen løsning;) Endret Mars 6, 2009 av Revolvo Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Det der er en særdeles dårlig løsning tror jeg. Der er det kun cyl 4 som har god flow ut i wg. Røret til wg bør tas ut medstrøms i kollektor så rørene fra alle cyl kan komme ut gjennom det uten å snu om på flowen. Jeg tror løsningen er å lage ett 90 graders bend slik at turboflensen blir stående vannrett og turboen kommer litt høyere opp. Så tar du ut rør til wg der. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 finnes elektroder som er beregnet på støpegods, men de er et helvete å sveise med:P hva med å lodde med castolin? eller blir manifolden for varm til dette..? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.