Gå til innhold

Sep. Wg. På 940 manifold?

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

Noen som har bilder + forklaring på hvordan man kan sveise inn separat wastegateuttak på original 940 manifold? henrik h, hvor faen har det blitt av prosjekttråden din???

 

Takk for svar.

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her har vi "the brains" og einstein?? vet jo dette, men lurer på hvordan man gjør det? hva slags sveisemetode for å få det til og sitte i støpegodset osv. bilder av gode løsninger og sånn-

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah..men den turboen du har der er vel egentlig laget for baklokk med wg? men så har du bare satt en flens rett på utgangen?

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bilder her av en svenske som rett og slett bare har sveiset inn rør rett på manifolden. vet ikke hvordan dette funker. men dårlig arbeid som er gjort her da..

ser ut som det er lørvet isammen med elektroder..

 

226702_dsjrd5.jpg

226701_7b6fxy.jpg

 

syns dette så bra ut jeg...grunnen til at sveisen ikke ser fin ut er nok at han ikke har tatt bort slagget fra elektroden. og d er ikke lett å sveise så små rør fint med elektrode

 

var en bra løsning mener jeg.

problemet til trådstarter er jo at du ikke kan sveise vanlig stål direkte til støypegods. (tror jeg vertfall)

 

så enten få tak i støypegods rørdeler eller lage en annen løsning;)

Endret av Revolvo

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en særdeles dårlig løsning tror jeg. Der er det kun cyl 4 som har god flow ut i wg. Røret til wg bør tas ut medstrøms i kollektor så rørene fra alle cyl kan komme ut gjennom det uten å snu om på flowen.

 

Jeg tror løsningen er å lage ett 90 graders bend slik at turboflensen blir stående vannrett og turboen kommer litt høyere opp. Så tar du ut rør til wg der.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår