Revolvo Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Det der er en særdeles dårlig løsning tror jeg. Der er det kun cyl 4 som har god flow ut i wg. Røret til wg bør tas ut medstrøms i kollektor så rørene fra alle cyl kan komme ut gjennom det uten å snu om på flowen. Jeg tror løsningen er å lage ett 90 graders bend slik at turboflensen blir stående vannrett og turboen kommer litt høyere opp. Så tar du ut rør til wg der. hva skal du med god flow til wg da? skal jo abre slippe litt trykk ut... men er jo sikkert ikke dumt å gjøre samme løsning bare att en tar utaket under samlingen av eksos. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 finnes elektroder som er beregnet på støpegods, men de er et helvete å sveise med:P hva med å lodde med castolin? eller blir manifolden for varm til dette..? for 20 år siden ja. har spesial elektroder i dag som er kjempelett å sveise med. sjekk ut X-ergon 134 og 135 134 Basisk ni/fe elektrode for sveising av alle typer støpejern 135 En maskinbar elektrode for de fleste typer støpejern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Noen som har bilder + forklaring på hvordan man kan sveise inn separat wastegateuttak på original 940 manifold? henrik h, hvor faen har det blitt av prosjekttråden din??? Takk for svar. hva i all verden skal du med det? bruk intern wg,holder jo til godt med hk??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 hva i all verden skal du med det?bruk intern wg,holder jo til godt med hk??? han har vel ikke sagt noe om hvor mye hk han skal ha? blir jo mer stabilt med separat wg. (som du helt sikkert vet) :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Nytypen "GT" eksoshus med intern wg funker funker kalas i allefall... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 syntes dere alle er flinke jeg Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Kan legge til at jeg holder på å teste ut ideèn til "volvo-r-sport".. Etter nien grove målinger i bilen, så lager jeg ikke 90grader, men ca 25grader. Det skal kunne gå, for når jeg vinkler eksoshuset slik, så bygger det ikke mere utover enn det gjør om det står rett på grenrøret.. skal dreie ut den siste flensen, og punkte sammen. så skal jeg prøvemontere dette når jeg begynner å plokke ut motoren som står i. Men vil denne adaptern gjøre at jeg får dårligere flow til turbo? Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 hva skal du med god flow til wg da? skal jo abre slippe litt trykk ut... men er jo sikkert ikke dumt å gjøre samme løsning bare att en tar utaket under samlingen av eksos. Hva man skal med god flow??? Kanskje unngå baktrykk i wastegateløpet så trykket blir liggende stabilt og ikke skyter i vei. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.