skralla Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Driver å monterer sammen ledningsnettet på motoren nå. Det er en FK motor, men originalt LH2.4 nett i 240'n... En som hjalp meg å demontere merket alle følerene med maskeringstape og skrev hva det var... det er jo ganske lurt i seg selv... men nå som JEG skal sette det sammen igjen... Så har jeg to stk kontakter som passer på tomgangsregulatoren. Den ene er grå og er merket tomgangsregulator, mens den andre er svart og merket "tomgang" - hvem har rota her da? :) Har koblet til resten. Dyser, bankeføler, etc... hva kan den siste være fornoe? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Sett den grå på tomgangsregulatoren. Svart.. Hm.. Trudde svart skulle på TPS'n jeg, men du har jo og kaldstart-dyse, som ikke er på nyere fk-innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skralla Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Var en original F motor i den. Bilen er en 240 GL fra 1993. Så var vel ikke kaldstart dyse på denne motoren heller mener jeg å huske? Eller tar jeg helt feil? Finnes det tomgangsregulatorer med to kontakt-stikk på? Kanskje jeg hadde det på den forrige? Den tida jeg kun visste hva ratt og pedaler var... :) Er vel ikke verre enn å prøve seg uten, og lese av feilkoder. Kanskje jeg blir klokere av det... Men apropos det.. åssen funker den feilkode avlesinga? Er det den boksen som sitter bak på dempertårnet med ei rød diodelampe i som forteller meg feilkoder? Og åssen funker det? Er det så så mange blink, lange korte etc, eller åssen skal en bruke den? :) Litt grønn på detta fortsatt, men har lært endel gitt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Spjeldhuskontakten da? har du satt på den? Det er ikke denne du har her da. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skralla Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Den er også montert! Spjeldhus, bankeføler, begge temp'ene, alle dysene, den grå til tomgangsregulatoren, og så har vi en til overs da :) Midten bak motoren så kommer svinghjulsføleren opp og den er montert, og på andre sida har vi lambda-kabelen.. er det flere enn dette da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 LMM? har du forlenga den ledningen og fått den over på andre siden, regner med du har LMM mellom filter og turbo? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240r Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 på fken er det en føler på innsugsrøret en plass.. husker ikke helt hvor men mellom luftfilteret og innsuget en plass:p det er en som er på fk men ikke f Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skralla Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 LMM er flyttet til andre siden ja! Hmm, hvor sitter denne? Rart at jeg har pluggen på mitt 240 nett, men kanskje den rett og slett ikke har vært i bruk? Lurer på åssen instrument jeg mangler da.. om det er noe på trykkrøret? Mystisk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 skal være en blå til overs, som skal på kaldstartdysa på 240f, som ikke er på ft\fk Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Stemmer at det blir en blå kontakt til overs ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.