Gå til innhold

A4, Bora eller Passat hvilken best?

Ranger emnet

tusil

Anbefalte innlegg

Har ikke spesielt Audi altfor lange oljeskiftintervaller?

Faen sletta du mitt innlegg for a? Man må da få spørre om hvorfor man skal har valgt seg ut akkurat disse tre bilene...

Eirik

Det fulgte med i dragsuget, kan man si. Men så lenge trådstarter spør om hva som er best av tre biler, er det ikke noe vits å komme med andre forslag. Var ikke noe spesielt galt med innlegget annet en at det ikke hjalp trådstarter i større grad :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er aldri så mye diskusjoner om bilene er bra eller dårlig så er likevell myyyyyyyye dårlig kritikk om folkene som jobber for vw/audi/skoda/seat. Dårlig service, elendig arbeid, vanskelig å bli enige med hvis det er noe man ikke er førnøyd med om det skulle oppstå en garantisak f.eks. osv osv....

Det er noe å tenke på FØR man kjøper bil.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.. Skoda for eksempel mye bedre enn VW på vedlikehold, etter det jeg har fått med meg iallfall.. Så det er jo også noe å tenke på, selv om det i bunn og grunn er samme bil betyr ikke det at opplevelsen av å eie bilene nødvendigvis er lik :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facelift Passat (01-)er gode biler. Har kjørt dem en del, og flere jeg kjenner har denne typen, ingen problemer med dem. I garasjen til de gamle står det en -94 passat, den gamle faceliften altså. Også veldig gode biler, har nå rundet 251.000 og aldri hatt problemer med den. Konkulusjon: Passat er god bil, men ikke så morsom, likevel er det en lukusfølese som jeg ikke får i Toyota.

Audi i 2002 fikk den en facelift den også, jeg ville råde deg til å se etter en med Quattro, med tanke på annenhåndsverdi. Dette er en bil jeg har kikket litt på, da mine foreldre vurderer en slik bil. Virker som gode biler, av tysk kvalitet. Men som nevnt, er det en pen passat i bunn og grunn. Har bare prøvd en slik en gang, med jeg var fornøyd da.

Avensis er også flotte biler, men med et interiør jeg aldri kan bli fortrolig med, egentlig en flott bil det også, og Toyota har veldig god service. Jeg tror dette er den nest beste familiebilen man får.

Selv er jeg ikke i tvil om hva jeg ville kjøpt når tiden for stv kommer. Da står Passat øverst på lista. Den vinner basert på at det er god plass bak, noe som er veldig viktig i din situasjon)ingen kjøper passat uten å ha plassbehov ?!) et digert bagasjerom med plass til et romslig hundebur. 2,0 TDI motoren er en drøm å kjøre, spesielt med 4motion og 6 trinns manuellgir. Den er også som nevnt ryddig og lettkjørt.

Endret av Selleri

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facelift Passat (01-)er gode biler. Har kjørt dem en del, og flere jeg kjenner har denne typen, ingen problemer med dem. I garasjen til de gamle står det en -94 passat, den gamle faceliften altså. Også veldig gode biler, har nå rundet 251.000 og aldri hatt problemer med den. Konkulusjon: Passat er god bil, men ikke så morsom, likevel er det en lukusfølese som jeg ikke får i Toyota.

Audi i 2002 fikk den en facelift den også, jeg ville råde deg til å se etter en med Quattro, med tanke på annenhåndsverdi. Dette er en bil jeg har kikket litt på, da mine foreldre vurderer en slik bil. Virker som gode biler, av tysk kvalitet. Men som nevnt, er det en pen passat i bunn og grunn. Har bare prøvd en slik en gang, med jeg var fornøyd da.

Avensis er også flotte biler, men med et interiør jeg aldri kan bli fortrolig med, egentlig en flott bil det også, og Toyota har veldig god service. Jeg tror dette er den nest beste familiebilen man får.

Selv er jeg ikke i tvil om hva jeg ville kjøpt når tiden for stv kommer. Da står Passat øverst på lista. Den vinner basert på at det er god plass bak, noe som er veldig viktig i din situasjon)ingen kjøper passat uten å ha plassbehov ?!) et digert bagasjerom med plass til et romslig hundebur. 2,0 TDI motoren er en drøm å kjøre, spesielt med 4motion og 6 trinns manuellgir. Den er også som nevnt ryddig og lettkjørt.

Jeg er absolutt ikke enig, men det er sjarmen med et forum. Noen roser passaten opp i himmelen mens andre riser den under jorda.

Jeg får min del kommer aldri å kjøpe passat så lenge jeg lever og kommer ikke til å annbefale noen til å gjøre det heller.

Og ja, jeg har hatt en selv, eller ikke en men 3(!!!!)

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke enig, men det er sjarmen med et forum. Noen roser passaten opp i himmelen mens andre riser den under jorda.

Jeg får min del kommer aldri å kjøpe passat så lenge jeg lever og kommer ikke til å annbefale noen til å gjøre det heller.

Og ja, jeg har hatt en selv, eller ikke en men 3(!!!!)

hva er så problem med en passat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med 240_turbo, sjarmen med et forum er at vi kan være uenige om sak, men likvel behandle hverandre som folk. Håper vi får se mer slik fremover.

Noen passater har problemer med dørlåser, hovesaklig 98-01.Du gjør rett i å ikke kjøpe en slik, det er den dårligste passaten noen sinne. Har også hørt rykter om motorras og girkassetrøbbel, men aldri opplevd det selv.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Skoda Octavia 1.8T? Billigere å forsikre enn VW/Audi m samme motor...

Og billigere i seg selv:)

Har selv vurdert skoda, men har aldri funnet med riktig utstyr når jeg har vært på utkikk.

Men absolutt en bil som er verdt og se på:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Skjønner ikke hvorfor alle klager så på Passat.

Jeg har hatt flere, og det er kun forstillingen som er problemet på de jeg har hatt.

Koster cirka 3000,- hvis du kan skru litt selv, og da er det bra.

Ellers har ikke jeg byttet annet enn olje, bremser og et hjullager.

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har byttet på min passat av slite deler er alle skive bremsene og klossene, en driv knute og 2 endeledd, på 2 og ett halvt år.

Bytte av drivknuten måtte jeg gjöre pga. at gummi mansjetten rök, tar en time å bytte.

Samme med endeleddet, det brukte jeg vel 15 min på å bytte å justere.

Endret av Hassa

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider