Dr_S Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 (endret) Jeg polerte bilen ifjor høst, rettere sagt 11. oktober. Fremdeles, idag 7. mars beader lakken på taket og panseret :) Vasker bilen ca hver tredje dag, men bruker ikke avfetting :) Og her salter de alt av veier.. Var bare litt moro å slå fast :) Kribler i henda etter å ta fatt på vårstellet nå..claybar på handlelista mi :) Endret Mars 7, 2009 av Dr_S Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Ja Step3 Carnauba'n er sterkt undervurdert spør du meg.. både med hensyn til utseende og holdbarhet. Sinnsykt mye "bang for the bucks" ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Stemmer i på den, ser bilen her også beader enda med carnaubaen på lakken ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Her også!:) Veldig fornøyd=) Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Blir bilene deres vaska for hånd eller/og i vaskemaskin med eller uten børster? Pga av salt må vel bilen vaskes ofte! (for det finnes vel ikkje avfetting som ikkje tar voksen?) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Har god erfaring med denne voksen jeg også, eller hele Deep Crystal-serien for den saks skyld. Kjøpte det etter å ha lekt rundt med Turtle og Autoglym i mange år. Ble storimponert over finish og holdbarhet etter å ha prøvd diverse Meguiars-produkter. Lett å jobbe med. Desverre har jeg oppdaget detailersclub.no, scandicshine.no og diverse slike sider. Frykter dette blir en dyr hobby... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Blir bilene deres vaska for hånd eller/og i vaskemaskin med eller uten børster? Pga av salt må vel bilen vaskes ofte! (for det finnes vel ikkje avfetting som ikkje tar voksen?) Vasker i selvvask, med høyttrykk. Håndvasker kun i sommersesongen. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 for det finnes vel ikkje avfetting som ikkje tar voksen? En god voks tåler mange runder med f.eks Prickbort avfetting; og denne er jo som kjent en av de mest effektive på markedet... Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Takker for svar Dr_S En god voks tåler mange runder med f.eks Prickbort avfetting; og denne er jo som kjent en av de mest effektive på markedet... Eg er nok angrepet av bilpleie, so eg har nok kjøpt prickbort! (blir nok ein liten bestilling i april + ein av scandicshine) Styre litt på med biler til foreldre, søsken og venner) Har og carnaubaen, men har ikkje testet den. (brukt tech waxen til no) Og grombilen har fått behandling med EZ Creme Glace, Jetseal 109 og 5050 ifra Chemical Guys Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Vasker i selvvask, med høyttrykk. Håndvasker kun i sommersesongen. Selvvaskeanlegg med håndvask året rundt for min del. Hvorfor vasker du ikke om vinteren? Det er jo den viktigste tiden på året med tanke på salt/rust-problemet. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Selvvaskeanlegg med håndvask året rundt for min del. Hvorfor vasker du ikke om vinteren? Det er jo den viktigste tiden på året med tanke på salt/rust-problemet. Rett og slett fordi det er praktisk vanskelig samt at bilen blir møkkete igjen før jeg er hjemme. Her salter de daglig. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Når det er perioder med mildvær hender det at jeg vasker "skikkelig" om vinter'n, ellers blir det bare prickbort og grundig høytrykkspyling en gang eller to i uka. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Godt å hør! Har nettopp gått til kjøp av Sonax Carnauba, og er spent! Hva gav du for denne? Siter Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,- BMW e36 Cab [x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Meguiar's carnauba koster 150,- Ikke for det, de har dyrere carnauba også, men den vi snakker om er den enkleste ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Hvor kjøper jeg Prickbort i Vestfold? Helst fra forhandler. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg