Gå til innhold

Høyre bakaksling.

haus123

Anbefalte innlegg

• 9 months later...
er det noen som peil på hvor jeg kan få kjøpt brukt drivaksel med ASD. w124 1993mod stv

har knekt begge mine drivaksler og har også asd.. så lenge det er fra en w124 med like mange sylindere og den bilen også har asd så passer det..

Mvh

Smallwacko

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer sikkert det ja..Ikke vet jeg..bare hadd bila i 3-4 uker så har ikke lært så mye enda..

Den drivakselen jeg satte på som stemte med lengden ble plukket av fra en 230E, ukjent årsmodell.. Har fått inntrykk av at det er mange utgaver av klokker og drivaksler på disse bilene..ikke enkelt når enn skal plukke deler på huggeri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivaksler egentlig enkelt, 260 bensin og 300D og opover har de store flensene på drivaksel, forskjell på lengda på 4matic/ASD, muligens samme som ASD på ASR(usikker), og det er å få tjukkere drivaksler også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tilleggsspørsmål;

Ser det er mange på forumet her som sliter med knekte stikkaksler for tida. Er dette en svakhet på disse bilene, eller er det bare et resultat av daglig grisekjøring?

Jeg spør fordi jeg er relativt fersk MB-eier, og vil vite hva jeg kan regne med i utgifter på slikt...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en svakhet, de knekker akkurat der den glir inn i mansjetten på yttre ledd, de har en tendens til å ruste litt der, og plutselig sier det knekk.

Det er også gjerne 250D, 200D og 200E som knekker dem av en merkelig grunn.

Kompis knakk den på sin 200TD(72 hk), bilen gikk også på 3 sylindre.

Når min knakk prøvde jeg å burne, og i det jeg slapp gassen knakk den av, ett lite smell/slag i bilen(Bilen min nekter å burne når jeg har barnevogna baki, men kan ha alt annet baki og det er ingen problem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tilleggsspørsmål;

Ser det er mange på forumet her som sliter med knekte stikkaksler for tida. Er dette en svakhet på disse bilene, eller er det bare et resultat av daglig grisekjøring?

Jeg spør fordi jeg er relativt fersk MB-eier, og vil vite hva jeg kan regne med i utgifter på slikt...

Det er selvsagt en svakhet, 90% av de her inne som knekker dem herjer nok i øyeblikket, men den ene på min ble bytta for et par år siden og den bilen har aldri vært ungdomseid. Seff kan det være en sønn som har lånt bilen og knekt akselen, skal ikke si det for sikkert at bruddet ikke var i kombinasjon med herjing, men det skal ikke mye til. Så og si første gang jeg clutcha ut og ga gass knakk jeg en aksel. Corollaen min tar sånn juling dagen lang..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider