SeaLion Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Av og til er man nødt til å bruke både bilmerke og modellnavn for å unngå misforståelser. • Jeg sier Bora, hva tenker du på? Jeg tenker på den nydelige Maserati Bora med V8-motor mellom setene og bakakselen og skinnseter (1971-1978). Andre tenker på en VW Golf med rumpe fra 2000-tallet. • Jeg sier 850, hva tenker du på? Jeg tenker på en rekke morsomme små Fiater fra 60-tallet, mens andre tenker på en stor BMW-coupé og atter andre tenker på en traust Volvo. Noen tenker sikkert på en eller annen motorsykkel også. • Jeg sier Miura, hva tenker du på? De fleste av oss tenker nok på den nydelige Lamborghini Miura fra slutten av 60-tallet, med tverrstilt V12-motor bak setene. Men spør du en søramerikaner, så tenker han nok på den brasilianske 80-tallssportsbilen Miura med VW-motor bak setene og måkevingedører. • Jeg sier Phaeton, hva tenker du på? Jeg tenker på digre luksusbiler fra 30-tallet, eller konseptbilen Chrysler Phaeton fra 1997, eller superfloppen VW Phaeton (hva er det med VW, hvorfor stjeler de så mange modellnavn fra andre?). • Jeg sier Touareg, hva tenker du på? Det er nok få som tenker på konseptbilen Peugeot Touareg fra 1996. De fleste tenker nok på VW Touareg (enda en gang måtte VW altså stjele et navn fra en annen bilprodusent, er det fantasien det skorter på?). Det finnes sikkert maaange flere eksempler, også hvis vi utelukker modellnavn som går på motorstørrelse, f.eks 1300 (som i Mazda 1300 pluss maaaange andre). Fortsett tråden dere, det finnes sikkert mange morsomme tilfeller. :bok: Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Fortsetter du virkelig med Boraen din? :hammer Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 • Jeg sier GTO, hva tenker du på? Mange tenker nok på den klassiske Ferrari 250 GTO fra 60-tallet. Noen tenker på den nydelige Ferrari 288 GTO fra 80-tallet. Og atter andre tenker på muskelbilen Pontiac GTO fra 60-tallet. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Pontiac GTO. Den eneste GTO... Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Jeg tenker boring.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Du kan jo fortsette med disse: GTO Sierra Omega 740 Monza (nå ble jo gto allerede nevnt før jeg rakk å trykke "reply", men du glemte mitsubishi) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 For min del har Bora alltid vært VW, GTO er behørig nevnt, men en som ikke er nevnt i den sammenhengen, er australske Holden GTO, selvfølgelig svært nært beslektet til sin amerikanske bror av nyere dato da. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 For min del har Bora alltid vært VW, GTO er behørig nevnt, men en som ikke er nevnt i den sammenhengen, er australske Holden GTO, selvfølgelig svært nært beslektet til sin amerikanske bror av nyere dato da. Sorry, men i opprinnelseslandet Australia het denne bilen Holden Monaro. Samme bil ble solgt på de britiske øyer som Vauxhall Monaro. Vi har selvsagt også parallellmodeller som Opel Vectra og Vauxhall Vectra, men dette er jo helt identiske biler fra samme det samme samlebåndet (i Belgia). Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Om du sier Bora tenker jeg på at Fiat (visstnok) opprinnelig satt på rettighetene til navnet, mens VW satt på rettighetene til Punto-navnet. Så byttet de, og resten er historie. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 (endret) GTO= Mitsubishi 3000GT/GTO Bora= Maserati (I motsetning til VW Boring, fester denne seg i minnet) 240= Datsun 240Z 340= Jaguar 340 740= BMW 740 850= BMW 850 940= Moto Guzzi 940 custom Scorpio= Mahindra Scorpio Sierra= GMC Sierra Endret Mars 7, 2009 av FE3T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Sorry, men i opprinnelseslandet Australia het denne bilen Holden Monaro. Samme bil ble solgt på de britiske øyer som Vauxhall Monaro. Vi har selvsagt også parallellmodeller som Opel Vectra og Vauxhall Vectra, men dette er jo helt identiske biler fra samme det samme samlebåndet (i Belgia). Selvfølgelig, min svikt, Holden Monaro og Pontiac GTO, jeg mikset de nok litt sammen, selvom det er samme bilen. Mht samlebåndet i Belgia, du snakker om InterCar? Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Gamle muskelbil Pontiac GTO og holden monaro er nok ikke samme bilen iallefall. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Hvis jeg sier 901, 904 og 906, så begynner nok de fleste å lete i modellprogrammet til Peugeot. Men 901 var det opprinnelige navnet på Porsche 911, 904 var en liten 60-talls midtmotorbil fra Porsche, og 906 ble også kalt Porsche Carrera 6. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Det fleste forbinder Omega med Opel, men nokon tenkar på Lotus Omega. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Det fleste forbinder Omega med Opel, men nokon tenkar på Lotus Omega. Evt. Oldsmobile Omega Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg