Raceworld Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Jeg tenker på Borat ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 (endret) Det fleste forbinder Omega med Opel, men nokon tenkar på Lotus Omega. Den het da faktisk Lotus Carlton, bare så du vet det :) men hvis du absolutt skal ha navn på hva den het burde du skrevet opp: Lotus Omega Lotus Carlton Opel Lotus Omega og Vauxhall Carlton Bora - Øy i stillehavet (Bora Bora) 850 - Egentlig Volvo, til tross for at jeg er BMW 850 fan :) Miura - Elskbar Lamborghini (Var det ikke en sånn Sinatra hadde? Den orange som står i Norge?) Phaeton - Forvokst VW Passat, som jeg ikke forstår at noen vil betale millionen for! Touareg - Fresh VW. GTO - Pontiac fra 60-tallet (Da den var fin) Sierra - GMC pick-up Omega - Opel (Selvsagt?) 740 - Volvo som er stygg som faen! Monza - Italiensk bilbane/by Endret Mars 7, 2009 av CivicLars Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Den het da faktisk Lotus Carlton, bare så du vet det :)men hvis du absolutt skal ha navn på hva den het burde du skrevet opp: Lotus Omega Lotus Carlton Opel Lotus Omega og Vauxhall Carlton Å gurimalla, gidd å spikke fliser a.. Han skrev at noen tenker på Lotus Omega, og ja, noen tenker sikkert på Lotus Omega, riktig navn eller ikke.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Gamle muskelbil Pontiac GTO og holden monaro er nok ikke samme bilen iallefall. Nope, det er helt sikkert, bindeleddet her er med den mer moderne utgaven av GTO ;o) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Nope, det er helt sikkert, bindeleddet her er med den mer moderne utgaven av GTO ;o) Skulle til å si det, er jo den nye GTOen det er snakk om da =P Jeg kan ikke si at jeg ser noen likhet mellom den gamle GTOen og den nye heller... Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Klarer ikke helt å sette fingern på hva det er, men har liksom på følelsen av at det er ett eller annet de har gjort med designet ;o) =) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Min 1971 modell Kadett blir hetende ....¨ Den lille tyske demon 2,3 VI¨..... noen som fikk med seg denn? Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Klarer ikke helt å sette fingern på hva det er, men har liksom på følelsen av at det er ett eller annet de har gjort med designet ;o) =) Selvfølgelig kan de ha fikset noen små detaljer. Emblemer bla. =P men Pontiac GTO, Holden Monaro og Vauxhal Monaro er akkurat samme bil, men forskjellig navn! Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Det som er ganske interessant er at første Monaroen var en Opel :D Denne er jo forresten ganske fet :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Det er med denne som det er med gamle GT, ikke i det heletatt vanskelig å se slektskapet til sine amerikanske og opprinnelige brødre =) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 (endret) Pontiac GTO. Den eneste GTO... Hos Pontiac betydde ikke GTO noe annet enn "GTO", de syntes det var et coolt navn, som de "lånte" fra Ferrari 250 GTO (uten å spørre). Den første Pontiac GTO ble lansert i 1964. Hos Ferrari betydde bokstavene "Gran Turismo Omologato" der ordet omologato betyr at bilen er godkjent for racing. Ferrari 250 GTO ble lansert i 1962 og var en svært suksessrik racingbil på baner verden over. I tillegg var den kjørbar på veien (etter datidens standard). "250"-betegnelsen er forresten en type betegnelse Ferrari brukte på den tiden, som gikk på cm³ per sylinder. I og med at motoren var en V12-er, så betyr dette at motoren var på 3 liter. Endret Mars 8, 2009 av SeaLion Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Det er med denne som det er med gamle GT, ikke i det heletatt vanskelig å se slektskapet til sine amerikanske og opprinnelige brødre =) Stemmer det.. Men spør du meg var kanskje akkurat denne enda tøffere enn mange amerikanske muskelbiler jeg har sett :) Jeg nevnte at den første Monaroen var en Opel. Det var faktisk en Commodore A. Så dagens Holden Monaro er blitt Vauxhall Monaro.. Hadde vi fått den her til lands kunne man vel kalt den Commodore, en slags gjenytelse :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Stemmer det.. Men spør du meg var kanskje akkurat denne enda tøffere enn mange amerikanske muskelbiler jeg har sett :) Jeg nevnte at den første Monaroen var en Opel. Det var faktisk en Commodore A. Så dagens Holden Monaro er blitt Vauxhall Monaro.. Hadde vi fått den her til lands kunne man vel kalt den Commodore, en slags gjenytelse :D Eirik Haha... Kjøpt seg en Vauxhall Monaro og satt på Commodore emblemer på bilen :D Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Da nåtidens Holden Monaro vel har sitt utspring i nåtidens Holden Commodore hadde ikke det vært så rart faktisk.. Kreativitet er noe GM har ja :drunk: Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Hvis jeg sier 901, 904 og 906, så begynner nok de fleste å lete i modellprogrammet til Peugeot. Men 901 var det opprinnelige navnet på Porsche 911, 904 var en liten 60-talls midtmotorbil fra Porsche, og 906 ble også kalt Porsche Carrera 6. Så hører det vel med til historien at det var Peugeot som protesterte på dette, og mente at de hadde retten på modellnavnene med en 0 i midten? (mener jeg lærte det av en kar for mange herrens år siden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg