Gå til innhold

Regskilt?

Ranger emnet

Anof2

Anbefalte innlegg

dersom du har de gamle alu.skiltene ville jeg aldri i livet ha bytta dem mot de nye plastskiltene.

Plastskiltene er helt glatte (bokstaver etc) og er litt større og myyyye tykkere.

Ser helt forjævlig ut.

Det er også umulig å finne skiltholdere til disse som ser greie/anonyme ut.

Eneste man får tak i kommer fra div. merkeforhandlere (bilselgere) og disse har jo alltid reklame på seg.

Angrer vilt på at jeg bytta til plastskilt selv hvertfall.... :(

Jeg MÅ dessverre bytte ut mine, dessverre.. De flasser bare du er borti bilen, så tror jeg får påpakning om å bytte dem hvis polisen ser meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Kypros hadde de metallskilter i gamle dager.. Så gikk de over til plast, det har vi hatt på samtlige biler der. Nå har de gått over til metall. Nå som Norge går over til plast..

Vi kan jo si det sånn at hvis jeg hadde hatt plastskilt på Toyotaen min i vinter hadde jeg måttet ha nytt et par ganger.. Det har møtt snøfonner, isklumper, det har falt av flere ganger, blitt kjørt over.. Blir det bøyd er det bare å bøye det tilbake.. Skulle likt å se et plastskilt få samme behandling og overlevd. Husker jeg tok livet av et på Kypros ved å ta av en presenning en gang :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye kjennemerkene blir ikke produsert i Sverige, men hos Norsk motorsenter i Tønsberg. Grunnen til at de nå blir produsert i plast er fordi SVV ble ilagt en bot av konkurransetilsynet i fjor, pga av manglende konkurranse utsettelse på produksjon av kjennemerkene. Den nye bedriften som lager disse kunne tilby de billigst, derfor ble de valgt. Leveringstiden har vært relativt lang på nye skilt i oppstarten, men den er nok noe kortere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...