Gå til innhold

Clio vs Yaris

Ranger emnet

oleas

Oppurtunist eller forsiktig? Er bruktbilene Yaris og Clio riktig priset?  

12 stemmer

1. 1. Oppurtunist eller forsiktig? Er bruktbilene Yaris og Clio riktig priset?

• Clio er bedre verdi, psykologien spiller oss ett puss!!
    • Toyota er verdt hver krone ekstra !! Franskmenn kan bare lage croissanter...
    • Velger Clio fordi jeg hater alt som velges kun fra fornuft!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er på utkikk etter en liten bil nummer to til 100k eller mindre ...

Etter å ha tenkte litt på dette så har jeg formulert min egen tankegang nedenfor. Ville sette pris på om noen kunne si om dette er fornuftig eller totalt på jordet!

For å gjøre diskusjonen litt enklere, så har jeg tatt for meg to aktuelle biler: Clio og Yaris.

Min observasjon er at en 2003 Clio koster ca. 70.000NOK mens en 2003 Yaris med mindre utstyr koster ca 100,000NOK, ofte med mere km. Dermed blir dette ett "veddemål" om hvor mye jeg vil måtte reparere den antatt dårligere Clio for. Det er kanskje optimistisk å anta at Yaris'en ikke vil ha behov for ett verksted besøk eller to, men la det være antagelsen.

Det virker for meg at det fornuftige valget er å kjøpe ny Toyota men brukt Renault. Det dårlige ryktet som Renault har pådratt seg (sikkert fortjent fra de litt større modellene), har laget en for stor kløft mellom pris og forventet kvalitet.

Hva tror dere ?

(NB! Jeg liker underdogs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Kan iallfall nevne at fadern har Yaris Verso (den stygge andungen) og der har det aldri vært noe kluss.. Aldri. Service, oljeskift og det er det. Har bytta batteri og lyspærer utover en service hver 15k, på snart 9 år.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ser ut som det er den gjengse antagelsen. Skulle ønske svaret var mindre kjedelig. Trodde at prisdifferansen var stor nok til å ta høyde for videre verditap... kanskje.

Likte Mazda forslaget forresten! Vil dessverre være nødvendig med plass til 2 barnestoler en sjelden gang :-(

Tenkte lenge på en Smart roadster :cab , men måtte slå det fra meg av samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Yarisene holder seg jo sykt i pris. Ta faderns Verso, selger man privat kunne man nok fint fått opp mot 90k. For en bil som kostet 180k for 9 år siden er ikke akkurat det ille..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Dyrere i bruktinnkjøp, men samtidig vil du vel få igjen det meste av det når du selger? Vet ikke hvor lenge du har tenkt til å ha bilen egentlig jeg men.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider