pett3r Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 dekkprofilen regulerer jo størrelelsen/høyden! rulleomkretsen er jo den samme, så hvis bilen blir høyere så har du feil dim på dekka... Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 Medregnet gummien rundt da såklart! Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 Høyere dim på felgene gir jo mer metall og mindre gummi. Gummien gir jo etter, det gjør ikke metallen. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 derfor har du passe med luft i dekka :op: kan avslutte den diskusjonen her... og ikke ødelegge tråden helt ;) si i fra om jeg skal slette innleggene mine her ;) Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 Dere får komme dere i arbeid nå, før jeg ringer sjefen deres! :p Like gale som meg jo! Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 (endret) Så var det tid for update: Har de-badget bilen bak! Brukte varmepistol, fiskegøtt og biltemas anti-sticker spray :) ble fint, bilder kommer i morgen. Fant ut hvorfor bilen lagde ulyder.. Drivmansjetten på venstre side var ødelagt, og dårlig på høyre siden. Fant ut at det ikke er så mye igjen på klossene mine, så de bør skiftes.. og da helst skivene samtidig! Fant ut hvor jeg må stramme brekkwiren Holder på å skifte sommerdekk, og har bilen på aksenstøtter imens.. Så nå ser det ut som jeg har en ufo i garasjen, der den står uten dekk, oppi luften :p Har bestilt nytt bilbatteri, Odyssey PC1700 og nye høyttalere, Hertz HSK130 =) Selger da mitt Fusion Jonah Lomu FJL525C sett (dette er rimelig sykt sett, funker bra til hattehylle for eksempel - 120w rms og 500£ listepris!) i samme slengen. Her er noen notater jeg gjorde meg i sted.. om noen bryr seg.. :p Fått inn en grei lønning på konto nå, pluss litt penger for noe ekstra saker og ting.. så denne måneden får jeg nok gjort litt! :) Hjulbolter! 10 stk forkrommede hjulbolter, dimensjon ukjent, ta med bolt i butikk! (biltema) Skjøtehylser, splittere og flatstifter (røde!) (biltema.no) Tennpluggavstandssak Drivaksling, mansjetter (bildeler.no) Grease til mansjettene Høyttalergrill hattehylle, møller Kromlist nede bak Gulvmatter Tåkelys? xenon? Montering for plastikkdeksel under motor - 4 torx skruer vekke + klips? Mer M1? Splen? Senk Felger Lakkfiks på dørene (og forskjerm?) TODO: Koble fra batteriet Ta utav hele basskassen Fyre på andersonplugg Fikse sentrallås, fjernstyrt Kutte bassrør Sjekke om det er plass til to til? Lage hull til bassrør Begynne å strippe bilen Ta bagasjerom først Baksete Så ta ut seter, ta gulv Se an torpedovegg, koble ferdig inn i døren! Se på låsen på passasjerside Se på dørhåndtaket på førerside Lakke alle innvendige håndtaksdeksler (skru ut - pusse vekk gammelt dritt - presto bremserens- ta på PLASTIKKPRIMER - begynn å lakke sort :) Legge opp 12v sigarettenner i bagasjerom Festemuligheter for subkassen (borrelås) Ta av panseret (forsiktig!!) Legge M1 under panseret Se på muligheten for å legge opp 50kvadrat fra dynamo til batteri (ovenifra - undenifra?) Skifte tennplugger (0.8mm avstand!) Ta på igjen panseret Endret April 7, 2009 av veegard Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Slitt drivmansjett, nesten hull gjennom... http://picasaweb.google.no/lh/photo/LILSnt2dCrs2ffC2SYZmcw?feat=directlink Litt mer enn slitt drivmansjet.. hmm!! http://picasaweb.google.no/lh/photo/9zPfleNgVyKh8rMa8Uv7iw?feat=directlink Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Stemningsbilder fra Audimekk! :D Litt rensing på gang: Lakke rør for å åpne opp bak til bagasjerommet: Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Så høy:D Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Når mansjettene er såpass slitt som den siste på bildet. Er det ikke fare for at skit har knasket istykker leddet? Vil jo ikke hjelpe å bare bytte mansjetten da.. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Jeg ville ikke kjørt en meter med den mansjetten der. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Ja, det så litt skeptisk ut.. Han som var innom meg og så sa jeg måtte bytte den kjapt, men at det sikkert gikk greit å kjøre litt til med det, med nød. Men er litt skeptisk da. Noen som vet hvor jeg kan få ny drivaksling på venstre siden billigst, levert kjapt? Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Tror du får de billigst på autospar. Jeg skal ta en sjekk på mine mandag når jeg bytter dekk. Tipper det er litt slitasje. Lenge siden noe har vært byttet. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 Så ikke nå trygt ut å kjøre slikt nei:op: har du hull i manskjett, så tar d ikke lenge før selve drivledde er ødelagt;) dem selger drivledd inkl manskjett og klemmer til rundt 1000 lappen levert i postkassa hos Autospar;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 Da er det vel.. dette her jeg må ha da? http://www.autospar.no/goxpage00000015dbpGA1792_00012.html Drivleddet syntes jeg var ganske snill pris på! Står ikke om det er med grease da.. Om jeg tar å vasker rundt mansjetten, får vekk alt dritten, klemmer mansjetten på på nytt og fyller med litt grease burde det vel være levelig å kjøre rundt med en liten stund til? Dette får jeg jo ikke byttet før neste uke... Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg