Gå til innhold

Vegards 98' A4 B5!

Ranger emnet


veegard

Anbefalte innlegg

Fikk byttet dempere, hjullager og skiver bak i dag. Ikke fått skrudd demperne fast i toppen da, og kjørte med dem et par mil likevel.. gikk greit da.

Klossene bak var jo feil, ikke særlig bra jobbet av Mekonomen.. Der måtte originalklossene på igjen.

Gjenstår å bytte hele greien framme!

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Progress! Men igjen uten bilder, grunnet min egen lathet.

Har fått byttet tennplugger og bremseklosser nå, samt ene demperen foran. Den andre er bolten montert feil vei på, så den må kuttes med vinkelsliper, og da må jeg ha nytt blad.. tiltak!

 

Som sagt fikk jeg byttet dempere bak, men var en jævla klunkelyd i dem.. Laget en tråd på VACN, men jeg vet mange av dere har mekket TA Technix sett her selv! Så da spør jeg her også..

 

Holder på å montere et TA Technix senkesett på bilen min nå (A4 '97). Monterte bakdemperne uten noe stress, men det kom noen sinnsyke klunkelyder, spesielt på venstre siden av bilen når det var påmontert.

Når jeg dytter ned bilen bak klunker det godt, pluss bilen fjærer opp og ned like lett som om jeg skulle ha pakket en ball..

 

Fjærbeinslageret ser jo kanskje ikke helt nytt ut lengre, men det har vel kanskje ikke så mye å si?

Har flyttet den store skiven, den nedre koniske gummipakningen, fjærbeinslageret med monterinsbrakett , låseskålen og mutteren over.. det ser noelunde likt ut som originalfjæringen.

Tror demperen står på ca 50mm senk. Noen som vet hvorfor denne lyden kommer?

 

 

Såeh.. klunkelyder og overdreven slapphet i fjæringen bak anyone?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er helt forskjellig bak på sedan og avant. Men du nevnte at du ikke fikk montert boltene i toppen. Kjører du fremdeles uten? Jeg fikk voldsomme lyder foran når jeg ikke hadde festet lageret godt nok i demperen. Kunne kjenne slark om jeg tok av hjulet og dro i demperen.

Ellers kan jeg tilføye at etter jeg monterte senk og 18" er det kommet nye lyder jeg ikke visste jeg hadde:-)

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, boltene fikk jeg på med litt lirking. Men har egentlig ikke kjørt bilen på noen uker nå, den står på bukk i garasjen. Men lydene kommer bare jeg presser ned baken på bilen.

Men tar av bak, bytter fjærbeinslageret og ser over om det mangler noe i forhold til originaldemperen (tar vare på alt jeg, skrotnisse som jeg er..).

Eneste problemet mitt er at jeg ikke har noe bil til å kjøre på biltema, mekonomen og møller med.. derfor går det treegt.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Updates på bilen. Må gjøres:

 

Justering av dør (har fått nye hengsler på)

Bytte plastdeksler i alle fire dørene, de er nedslitte (har fått nye i posten)

Bytte bremser bak (Har kjøpt brembo/mintex standardgreier på mekonomen)

Bytte hjulnav bak til venstre (har fikset et par hjulnav billig)

Bytte alle motorfester (noen som vet hvor man får frontfestet billig?)

Prøve å kode om sentrallåsmotoren min (Trenger kodingen til vaakumpumpe med revisjonsnummer E, et tall mellom 00000 og 65535)

Bytte plugger (Bosch Super Four)

 

Har:

Byttet olje, odyssey pc1700 batteri, luftfilter, pollenfilter, oljefilter

 

Må få tatt forstillingskontroll nå også, er det noen som vet om et billig sted i Bergen som gjør dette?

 

Hvor mye olje går med på et oljeskift med filterbytte? Skal ta meg en runde ikveld eller imorgen. Kjøpt noe motorrens og. Håper det tar noe av driten i silen. Ellers må den taes i nær framtid. Lyser sporadisk for tiden.

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de gangene jeg har byttet har det gått med litt over 3.5l tror eg.. heller du hele greien på blir det for mye hvertfall.

 

haha, om du skal på møller å kjøpe deg bunnplugg så koster den bare 135 kr..! men den skal ikke byttes hver gang på A4 hvist nok.

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke løs bunnpluggen. Den var noe rundet fra før av. Så kunne nesten ikke se om det er en 17mm eller 18mm. Noen som husker?

Har nå jukket på den i en times tid. Hva er hemmeligheten her!! Går den motsatt vei av alle andre? Den åpnes vel mot klokken denne og? Forbannet nå. Har jo helt på rens som egentlig skulle vært ute mens bilen var varm..

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spør du meg så spør ég deg... :p

Har ikke jobbet noe mer med det, venter på noen skiver og noe greier til demperen, og så skal jeg en tur til tr.heim nå.

Drittet skal skrues sammen på tirsdag, så forhåpentligvis er den på veien ila neste onsdag!

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår