Gå til innhold

Vegards 98' A4 B5!

Ranger emnet


veegard

Anbefalte innlegg

Nå er regreim, vannpumpe, vannpumpereim, regreimstrammer, drivreim og drivreimstrammer byttet, samt nye bremseklosser foran.

Har funnet ut at dørlåsen min på passasjersiden er ødelagt, den slipper i harde venstresvinger nå. Så har ducttapet døren inntil videre.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Gjorde noe usmart i dag - åpnet feil deksel på beltestrammeren min bak, der fløy den helvetes fjæren ut i en jævlig fart. Noen tips til hvordan jeg får balt det der greiene sammen igjen?

Virker som om jeg får presset hele greien flatt ned og surret det innpå så hadde det gått, muligens.. Ellers blir det ny!

Forøvrig så låste de seg når jeg tok ut hattehyllen bak, strammeren gir ikke slipp på beltet, de går bare inn men ikke ut :0 tips?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da-a var det på tide å ta litt rust på denne bilen..

Det har vært litt rust i venstre hjulbue som har vært lakket over, men det ser ikke spesielt pent ut.

Høyre hjulbue har dekket subbet nedi på, når bilen var ekstremt tungt lastet på sommerturen min. Den har revet med seg lakk i hele flak, her er det bare å lakkere på nytt egentlig...

Jeg tenkte å skru av forskjermene og få lakket disse hos en lakkerer.. Noen som vet hvordan man gjør det?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Err.. Har vært en liten stund siden sist nå. Har ikke gjort så veldig mye siden sist.

Holder på med høyre drivledd nå, og tenkte å bytte forstilling samtidig, siden jeg faktisk har delene liggende, og omtrent alt er av nå!

Noen som har noen tips? Ville gjerne ha fått forklart hvilke bolter og avstander jeg må måle når jeg bytter, og hvordan jeg tar av endeleddene på riktig måte.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ute/innetermometer med voltmeter til den:

GetImg.asp?FileID=1211&xsize=312

Hadde det samme i gamle, og var fornøyd med det der. Veldig greit å se hvor kaldt det er ute... Monterte det helt til venstre, over den venstre lommen til stæsj under dashet. Kabler trukket fra jordingspunkt ved koblingsrekke, og spenning trukket konstant fra 30-linjen, la en ny kabelsko inn på koblingsbolten. Sensor plassert på støtfangerbjelke, stripset.

 

Har kjøpt forstillingskit

Upgraded%20Control%20Arm%20Kit%20With%20With%20HD%20Tie%20Rod%20Ends%20&%20Hardware.jpg

Skal bytte høyre siden i dag, ifm. at jeg bytter drivledd.

 

Bilen har fått på vinterdekk, litt deilig å ha 15" ballongdekk igjen :)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår