Gå til innhold

Vegards 98' A4 B5!

Ranger emnet


veegard

Anbefalte innlegg

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bremsene på B5 er ikke til å skryte av nei.

Og bak ruster det på 1-2-3.. Nesten for dumt med skivebremser bak.

 

Kan skrive under på den:) sto å slo i en time på mine skiver bak med slegge, ikke fan om de rikka seg:op:

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerplaner for trallen min:

 

Skifte:

Alle reimer og relevante strammere

Skaffe:

Felger og gummi

Kanskje vente med bremsene helt til sommeren?

 

Tenkte å gjøre alt det der i tyskland egentlig.. Sparer masse på det, tror jeg..

 

Mer umiddelbart:

Sjekke når bensin- og oljefilter ble byttet sist, fikse det om det trengs. Bytte plugger, har dem på vei i posten nå. Bytte luftfilter, er på vei i posten.

Fikse tomgang, dvs rense hele slangen fra luftfilter til innsug, rense MAF'en, se etter lekkasjer, rense ICV'en. Eller heter det IAC på disse bilene. Forskjell er det ikke.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt:

 

Funnet ulyd i forstilling når jeg svinger hardt til venstre. Knaker rimelig høyt.Hvilken del av forstillingen forårsaker dette? Nylig byttet mansjetter og endeledd.

 

Har kuttet og skjært for å få på plass nye lyktene. Problemet nå er at xenon-lysene ikke tenner!

Har prøvd litt på kryss og tvers nå, har fire xenonlys, men har ikke fått en dritt til å lyse enda :(

Vel, parklysene og blinklysene fungerte helt fint da. Men xenonlysene er helt døde, selv om de har spenning helt fram.

Endret av veegard

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivknutene sier du.. For å være helt ærlig har jeg null peiling på forstilling. Jeg er ikke noe mekaniker, elektronikk er alt jeg kan! Men jeg vet at mansjetter og endeledd har vært skiftet nylig.

 

Og listene fikk jeg tak i på ebay, for 25$ + 25$ i frakt til Norge. Selger heter Partsplaza. :)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det å prøve å få gjort noe med lyden i dørene...

 

 

Fire skruer, vips så var det av:

SDC12920.jpg

 

SDC12921.jpg

 

Kraftige saker:

SDC12922.jpg

 

SDC12924.jpg

 

 

 

Inn med nytt!

 

SDC12926.jpg

 

SDC12927.jpg

 

Men passe gjorde det faen ikke.. trodde ikke vinduet gikk så langt ned!! Så da måtte dessverre alt ut igjen.

 

 

Ekstra: omlakkerte mitt syreskadde batteribret!

 

SDC12909.jpg

 

Svart ble mye penere..

 

Neste gang: Bilder av bilen, litt i mørket med xenonlysene i sving helst.

 

De-badging

Få på plass basskassen og kablng i bagasjerommet

Få Fusion-settet i hattehyllen

Fjernstyrt sentrallås!

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår