Gå til innhold

Vegards 98' A4 B5!

Ranger emnet


veegard

Anbefalte innlegg

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er bilen på Larsens Bilpleie for vask, polering og teflonbehandling :)

 

Når jeg får den tilbake er prioritetene som følger:

Få nok penger til å hente batteriet og frontsettet mitt på posten (ja, jeg har brukt for mye peng på bil plutselig..!)

Prøve å løsne litt på brekkwiren igjen, siden venstre bakhjul henger mer enn det bør

Finne det ***** elektriske problemet

Bytte plugger og olje

Dempe fordører

Trekke opp kabler for bruk av forsterker og aktiv deling i headunit

 

Det er vel alt jeg kan gjøre uten penger denne måneden!

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tja.. hva har skjedd siden sist?

 

Installert Hertz HSK130-sett. Dempet dør med Vibroplast M1 og Splen 3004. Dempet dørtrekk med Vibroplast M1. Satt opp aktiv deling fra min CDA9887R, og holder på med siste finpussen på lyden nå for tiden.

Har byttet ut Sønnak Exide batteriet mitt med et Odyssey PC1700, det ble ganske pent!

 

Problemer:

Akutt mye dugg i høyre lykten min, så mye at jeg MÅ gjøre noe med det.. Skal prøve silikon rundt.

Noen som sier jeg bør ta den i ovnen for å løsne silikonen, så presse den på plass igjen, så ta mer silikon på. Risky business... :|

 

Passasjerdøren min har seget.. og nå som den er fulldempet og har større høyttaler ble den jo bare enda tyngre. Må justeres.. tips?

Jeg tenkte å løsne de nederste boltene og ta en skive imellom.. annet enn det så er det å jekke døren med en garasjejekk med en trekloss oppå, og la den stå sånn til den er bøyd litt opp igjen.

Noen flere metoder?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet olje, oljefilter og plugger i dag. Eller, prøvde å bytte plugger. Fikk en ut, så røk jallaverktøyet mitt.. Så nå har jeg tre plugger av de som sto i, og én ny en. Den hadde 0.8mm i gap, som de gamle.. Mer eller mindre iallefall.

Startet bilen, så revvet den opp til 2000 og døde momentant. Fikk rygget den på plass ved å bare gi litt gass, men den holder seg ikke gående whatsoever.. hmm..

Hvordan fungerer egentlig tomgangsreguleringssystemet i denne bilen?

 

Edit: Vagcom viser ingen feil..

Prøver en throttle body alignment i morgen tidlig (kun to arbeidsdager på nesten to uker! :> )

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke felger jeg skal ha.

Heller mot mujaffa-felger (Sharif) med Vredestein Sessanta 235/40 R18.

Underkant av 700kr inkl frakt er en latterlig pris, og jeg ser ikke hvorfor jeg burde tatt noen gamle kantkjørte felger i stedet for egentlig.. De er jo uansett så billige at om de varer to sesonger så kan jeg bare kjøpe nye.

 

Alternativ 1:

Sharif 8X18 5-112 ET38 M844

 

resampler.aspx?type=big&src=m844.jpg

 

Alternativ 2:

Sharif 8X18 5-112 ET38 M334

 

resampler.aspx?type=big&src=m334.jpg

 

Begge koster 700 spenn per hjørne. Tenker at den øverste ser kul ut, men vil nok gjøre bilen min et par hakk mer jalla.. Nederste så kanskje litt kjedelig ut, men tror det hadde sett greit ut når de først kom på bilen. Vad tycks?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt et par dårlige historier om dem, mne kjenner mange som har kjørt i årevis på hullete veier med dem, og mange på vacn-forumet som har vært rimelig fornøyd. Får jeg velge så ville jeg hatt noen Brock B6 eller Zito WP 762, de er lekre. Men ja.. får se om det finnes noe brukt!

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår